Nimet Bilici

Nimet Bilici
@NimetBil
10/10
·176 syf.·
2020 6. kitabı
Anı okumayı daima sevmişimdir hele anılar tarihe iz bırakmış şahsiyetlere ve olaylara dairse. Mutlu veya acı dolu her anıdan etkilenir sahibiyle birlikte yaşarım o anları... Ama bu anı bambaşka... Büyük harp...Okurken, dinlerken, düşünürken tüylerimi ürperten o harp... İşte o harbi bizzat yaşayanların kendi kalemlerinden okumak. Topraklarımız için çöl, soğuk dinlememiş tarihe isim isim yazılmasa da gönlümüze bir bir yazılmış binlerce kahramandan birkaçını dahi olsa okumak, tanımak... Yer yer ağladığım, yer yer sitem ettiğim, acaba öyle değil şöyle olsaydı nasıl olurdu, tarihin akışı değişir miydi diye muhasebe ettiğim ve sindire sindire bitirdiğim bu kitabı daha önce neden okumadım diye kendime kızıyorum an itibariyle. Hüseyin Cahit Yalçın'ın dediği gibi; "Edebiyatımızda böyle bir esere tesadüf ettiğim için bir Türk sıfatıyla, ben iftihar ederim."
ZeytindağıFalih Rıfkı Atay · Pozitif Yayınları · 201814,8bin okunma
Kirpi. isimli okura yanıt verildi
Nimet Bilici
Defalarca kez okudum cümleyi ve notlarıma kaydettim daha sonra özel olarak alıntılamak istediğim bir cümleydi.