“Ne olursa olsun,
kendimi yarı yolda bırakmayacağım.”
3.2 – Kendimi Sevmeyi Hep Erteledim
“Kendime iyi davranmayı hep bir başarıya bağladım.
Halbuki en çok düştüğümde ihtiyacım vardı.”
Bilmiyorum sen de öyle misin? Ama ben uzun bir dönem sadece başardığım zamanlarda kendimi değerli hissettim. Bir şey kazandığımda, bir takdir aldığımda, biri beni sevdiğinde ya da onayladığında. O anlarda aynaya bakıp gülümsemek kolaydı. Çünkü o zaman kendimden memnun olmama “izin verilmiş” gibiydi.
Ama ya bir şeyi başaramadığımda? Ya kimse beni alkışlamadığında? Ya yalnız kaldığımda, eksik hissettiğimde, hatalar yaptığımda?
İşte o anlarda, kendime en çok ihtiyacım olan zamanlarda, kendime en az yakındım.
Kendime sevgimi, hep “daha olduğumda” sakladım.
Biraz daha zayıfladığımda…
Biraz daha sakinleştiğimde…
Biraz daha iyi, daha başarılı, daha sevilesi biri olduğumda.
Ama işin garibi şu: O “biraz daha” hiç bitmedi.
Kendimi sevmek hep bir sonraki versiyonuma randevu vermek gibiydi. Ve her randevuda biraz daha geç kaldım kendime.
Bize öğretilen şuydu:
Sevilmek için önce bir şey olman gerekir.