Ne zaman, nerde bakarsan bak bir sorun vardır! Edebiyat hayatın doktoru'dur; profeseri'dir; Arrâfı'dır...vb anlayamıcağı ve çözemiceği hiç bir sorun yada hastalık yoktur.
İnsanlığın sorunu yada hastalığı bana sorarsanız okumamak derim. Ne zaman herkes Okur olursa o zaman hiç bir sorunuz kalmaz çünkü okumak beslenmektir; iyileşmektir; yaşamaktır; hatta genzin olmaktır; herşey okumaktan ibaret. Okumak sadece yazı ve kitaplardan ibaret değildir. Düşünmektir okumak, yalnız okuyan düşünür. Kainatın yaratanı Allah kullarına ilk emri okumaktır.
Biz okumadığız sürece her bela bizleri bulur. Tek çağre okumaktır, oku bence.