Nuray Tipici

Nuray Tipici
@Nunu62
Toplama kamplarında insanın insana uyguladığı zulümle ilgili bir soruyu hatırladım. Soru soruldu: "Söylesenize, Auschwitz'de Tanrı neredeydi?" Ve yanıt geldi: "İnsan neredeydi?" Çünkü bu kötülüğü sadece insan yaptı. Ne Tanrı, ne din, ne Tanrı ya da din adına hareket eden insanlar. Sadece basit insan. İnançlarına veya ırklarına bakmaksızın, herkese ıstırap çektiren insanlar: Sırp, Boşnak veya Hırvat. Hristiyan ya da Ortodoks, Müslüman ya da ateist.
Sayfa 79·Kitabı okudu
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Önce, tarihin tekerrürden ibaret olduğunu öğrendiğimi belirtmeme izin verin. Bundan yıllarca önce, Nazi toplama kampları keşfedilip, fırınların hala milyonlarca masumun öldürülmesinin sıcaklığını taşıdıkları anlaşıldığı zaman, dünya böyle bir şeyin bir daha asla tekrarlanmayacağına söz vermişti. Oysa, şimdi o söz unutuldu. Glenn Meade Son Tanık
Sayfa 78·Kitabı okudu