Üstad Bediüzzaman hakkında yazılan şu satırlar bana , Ebu Ubeyde başta olmak üzere diğer mücahit, muvahhid ve mazlum Gazzeli kardeşlerimizi aklıma getirdi...
"Rabbim, o ne muazzam iman! O ne bitmez ve tükenmez sabır! O ne çelikten irade! Hayal ve hatıralara ürpermeler veren bunca tazyik, tehdid ve işkencelere rağmen o ne eğilmez baş, ne boğulmaz ses ve nasıl kısılmaz nefestir!!! "
Tarihçe-i HayatBediüzzaman Said Nursî
"Bu mülhid mütecavizler, haddini tecavüz etmeye başladılar. Artık tecavüzün bu derecesi fazladır. Bu itibarla, muazzam bir bârika-i hakikatin zuhuru yaklaştığı iman ve itikadı, bizi tesellî ediyor. Ne zaman ki, tahribat ve istibdad haddini aştı, uçurum kendini gösteriyor. “Büyük felâketler, güler yüzlü intibahlar doğurur” derler ki, pek musîb bir söz. Herhangi bir hükûmet zulmü ve istibdadı arttırdı; mazlum milletler istiklâlini kazanıyor. Şu asırda dinsizlik ve tahribat fazlalaştı. İnşaallah, mazlum ve mâsum ehl-i imanın yüzü gülecek. Parlak bir hakikat güneşi tulû edecek..."
“ Andolsun ki elçi olarak gönderdiğimiz kullarımıza geçmişte söz vermiştik.Zafere mutlaka onlar ulaşacaklar. Gâlip gelenler kesinlikle bizim ordumuz olacak...”
Sâffât Suresi / 171-173. Ayetler