Nurcan SARIATEŞ

Nurcan SARIATEŞ
@Nurcanfa
Psikolojik Danışman
Lisans
Elazığ
16 Nisan
27 okur puanı
Nisan 2021 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
9/10
·639 syf.··
2019 76. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 16 Ekim 2019 21:56
Biz çocukken kar yağdığında, dinsin de hemen dik aşağı bir yokuş bulalım, buz tutturalım diye beklerdik. Sonra herkes canla başla uğraşır, orda buzdan yol yapıp elimize ne geçirdiysek (demir tepsi, plastik leğen, kalın branda) o buzdan dikten kendimizi aşağı salardık ve bu heyecan bizim yüreğimizi ağzımıza getirirdi. O dikten kaymak bir şey değil, kaydıktan sonra çıkmak da sabırsız bir hal alırdı. Önünde bir sürü kişi, çıkman gereken sarp sayılabilecek bir dik ( çocuk olduğumuz için küçük ayaklarımız ve kocaman bir yol var önümüzde ) ama o heyecanı yaşamak için, tekrar tekrar o yola çıkardık. Hava güneş açınca da o buz tutmuş yolun eridiğini görmek yüreğimize tarifsiz bir acı bırakırdı. Bir daha kar yağsa da tekrar o heyecanı yaşasak diye, gözümüz yollarda beklerdik... İşte Yaşar Kemal'in İnce Memed eserini bitirince, benim de gözüm yollarda kaldı. Yüreğime bir burukluk geldi oturdu. Şimdi büyümüş olduğum için belki de. Tekrar o yoldan aşağı kayamayacağımı bildiğim için. Aynı acı, İnce Memed 5 gelmeyecek ve Şahinimin yeni maceralarını göremeyeceğim için de geçerli. İlk kitabını okuduğumda duyduğum heyecan, aynı; plastik leğenimle o dik yoldan ilk kayışımdaki heyecan gibi. Tadı damağıma tarifsiz bir şekilde yapıştı. 2. ve 3. kitabı okurken yaşadıklarımsa yokuş aşağı indiğim diki çıkmaya, dikin başından kendimi tekrar aşağı salmaya hazırlanırken ki hevesim ve duygularıma denkti. Son kitaba geldiğimde ise o dikten son kez kendimi bırakıyordum. Bunun bilmek, bilmemekten daha zor geliyor insana. O sayfaların devamının gelmeyeceği ve bir daha böyle bir heyecanla gözlerini kırpmayacağın, yüreğinin çarpmayacağını bilmek... Ben bu seriyi bitirerek, çocukluğumun en güzel anlarını da anımsadım ve o heyecana en yakın duyguların tadını tekrar damağımda, yüreğimde hissettim. Şöyle
İnce Memed 4Yaşar Kemal · Yapı Kredi Yayınları · 202121,5bin okunma
Reklam
İyi Bir Kitap Okuyucusu Olabilmek İçin Dikkat Etmeniz Gereken 13 Şey
1. Kitap okumak için ayrı bir zaman yaratmak yerine kitap okuyabildiğin bir hayat düzenle. * Bir oturuşta bir kitap bitirmek zorunda değilsin. Boş boş durduğun her zaman yanında bulunan bir kitabı okuyarak geçirebilirsin. 2. Sadece tek bir türe bağımlı kalmak sana düşündüğün kadar faydalı olmayacaktır. * Sadece roman ya da sadece tarih okumak faydalı olsa da gerçek bir kitap okuyucusu olmak için yeterli değil. 3. Her kitaptan yoğun bir akıcılık bekleme , yeterince şans verirsen bazı sıkıcı kitapların o akıcı kitaplardan çok daha değerli olduğunu görebilirsin. * Kitaplara şans vermeyi öğren. 4. Okuduğun türün teorik bilgisini veren metinler okumak sana okuduğun kitapların kalitesi hakkında ihtiyacın olan o bakış açısını verecektir. * Yani roman türünün ne tür olduğu ile alakalı bir kitap , okuduğun romanların kalitesi hakkında sana değerli bir bakış katacaktır. 5. Siyaset ile alakalı farklı görüşleri kapsayan kitapları mutlaka oku. Okuduğun diğer her şeyin daha fazla anlam kazandığını göreceksin. * En azından okuduğun metinlerde ne kadar siyaset var , ne kadar yok onu görürsün. 6. Felsefenin tarihi ve gelişimini asla ihmal etme , felsefesiz bir dünya içi boş bir dünyadır. * Felsefesiz bir okuma ise oldukça eksik bir okumadır. 7. Bir kitabın sana fazla geldiğini düşünürsen onu beklet , zamanla diğer kitaplar seni o kitabın seviyesine yükselecektir . * Bazı kitaplar hak edilmek istenir. Onu hak edene kadar sabırla hazırlanmayı öğrenmelisiniz. O kazanım dünyanın en güzel şeylerinden biridir. 8. Okuduğun kitabın eleştirilerine göz atmanda fayda var. Bunu okuduktan sonra ya da okumadan önce yapabilirsin.
1000Kitap