Hüseyin Rahmi Gürpınar'ın okuduğum ilk roman
Anjel'in Fransa'da yaşadığı sefil hayatından zengin bir adamla gelişini ama adamı aldatmasıyla otel odasından atılıp, Dehri Bey'in konağında mürebbiye olmasıyla konakta(küçük, büyük, yaşlı)demeden hepsiyle gönül eğlendirir bunun üzerine Eda Kalfa Anjelinin yaptıklarını anlar ve Dehri Efendiye haber vermek üzere anlatmak ister Eda Kalfa haklıyken haksız duruma düşürülür konaktan atılır. Sadri, Amca Bey , Şemi o gece kurtulur olanlardan Anjelide zafer kazanır...(Romanın sonu beklenmedik şekilde bitiyor)
Onun dışında Hüseyin Rahminin romanı ironi yoluyla toplumsal sorunları kaleminde güzel şekilde dile getirmiştir.Okunması gereken bir eser. MürebbiyeHüseyin Rahmi Gürpınar
MürebbiyeHüseyin Rahmi Gürpınar · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202511,2bin okunma