İnsan acı çekerken ,hep neden bunları yaşıyorum diye durmadan sorgular. Ama insanın olgunlaşma süresi düz bir çizgiden oluşmuyor hiçbir zaman Başımıza iyi ya da kötü şeyler gelebiliyor bu süreçte. Ben insanın bu pişme sürecini ,çayın demlenmesine benzetirim hep: Sen bir susun, hep çaya ulaşmayı ve demlenmeyi arzuluyorsun. Bu süreçte yavaş yavaş pişmeye başlıyorsun ısındıkça kötü hissediyorsun, "Neden ısınıyorum, neden bunlar başıma geliyor?" Derken acı gitgide artmaya başlıyor. Kendi içinden Belki söyleniyorsun su olarak tek istediğim çayla kavuşmak ve demlenerek güzel bir çay olmaktı, nedir bu çektiğim diye bu acı veren sıcaklık içerisinde günler geçerken birden fokurdamaya başlıyorsun ve içinde isyan yükseliyor artık ben bu acıya dayanamıyorum diyorsun. Halbuki sana acı veren O fokurdama hali bir yandan bazı şeylerin zamanının geldiğini müjdeliyor sana Kaynama haline ulaştıktan sonra Çayla buluşuyorsun nihayet ve bir süre dinginlik hali geliyor üzerine bu dinginlik halindeyken Sorguluyorsun yaşadıklarını neden sıcağa maruz kaldığını neden acı çektiğini anlamaya başlıyorsun yavaş yavaş hiçbiri anlamsız değildi çektiklerinin Seni bu noktaya getirecek olan şeylerden birkaçıydı işte bu anlamlandırma süreci demlenme süreci oluyor sen anlamını buldukça demini alıyorsun aslında ve en sonunda inanılmaz canlı renkleri ve efsane güzel bir tadı olan bir çay oluyorsun işte yaşadığımız bütün acılar belki biz bunları hak etmesek de bize farklı bir deneyim sunuyor olgunlaşmamızı ve demlenmemizi sağlıyor.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Diğer insanlar için yaptığın iyi şeyler konusunda dikkatli olmalısın. Çünkü iyi şeyler yapma arzumuz yani merhamet kapasitemiz sonsuz değildir. Eğer bu kapasitemizi olur olmadık yerde ve kişilerde kullanırsak, hem kendimiz hem de çevremizdekiler gerçekten merhametimize ihtiyaç duyduğunda yanıt veremeyebiliriz.
Sen kendin için bir şey yapmıyorsan kim senin için bir şeyler yapacak? Sen kendi yaralarını kendin sarmadan , kim sana yardım edebilir gerçekten? Eğer başkaları için önemli olmadığını hissediyorsan, ilkönce kendine şunu sormalısın: Ben kendim için önemli miyim?