Nur Anter

Puan vermedi·779 syf.··
2022 1. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 01 Haziran 2022 00:14
Kitap bitmesin diye çok uğraştım. Peşinen söyleyeceğim şey budur. Dostoyevski seven biri olarak her kitabına hevesle yaklaşırım ama bu kitap benim için bambaşka bir pencere oldu diyebilirim. Çok kısa hikayeden bahsetmek gerekirse sara hastası olan prens mışkin’in tedavi için gittiği İsviçre’den dönmesi ve bir akrabasının yanına sığınmasıyla başlayan bir kitap.İçinde her şeyi barındıran ve hepsini aynı anda uyumlu bir şekilde işleyen bir kitap olmuş. Böyle olmasını çok beğendim. İçinde aşk,dönem mücadelesi, iç sıkıntılar ,kişilik analizleri ne okumak isterseniz mevcut ve o kadar başarılı işlenmiş ki her sayfada başka bir bakış açısı kazandırmış. Hayatınızda zorlu giden bir dönemdeyseniz bazı şeylerin sonuçlarını sorguluyorsanız hatta kendinizi sorguluyorsanız mutlaka okuyun derim. Çünkü kitabın adı da olan “budala” aslında iyi niyetli temiz kalpli davranan insanların dışarıdan nasıl algılandığını nelerin insanlar için budalalık olduğunu size bir bir anlatan bir eser olmuş. İçinde kötülük barındırmayan temiz niyetle yaklaşan ve hesapsız sadece iç sesiyle gönlüyle hareket eden mışkin’in başına gelenler insanların ona bakış açısı ve davranışlarını iyi analiz etmiş bir kitap. Ve bunların gerçek hayatta olan ,yaşanan şeyler olduğunu da çok derinden hissediyorsunuz. Bazen kendinize “bende mi budalayım ? “ diye sorduğunuz bile oluyor. Sizi size sorduran ve sorgulatan bir kitap. bu yüzden bir süre sonra tekrar açıp okumak isterim. Hala budala mıyız kontrol etmek lazım :) bunun haricinde kalın bir kitap olduğu için ve fazla karakter olduğu için başlarda biraz karışabiliyor “bu kimdi şimdi ? “ diye sorup takılabiliyorsunuz şahsen bende böyle oldu. Ama bir kağıda karakterleri size anımsatacak kısa bir not tutarsanız bu sorunu da çözersiniz ve keyifle okursunuz. Daha öncesinde
BudalaFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201231,5bin okunma
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Bu kitabı yazarının adını çok duyduğum için meraktan okumak istedim. Normal de kitap incelemesi yapmayı çok tercih etmiyorum. Ama bu kitap hakkında bir kaç şey söylemeden de edemeyeceğim. Bu kadar düz ve basit bir kitap hiç okumamıştım. Bana bir şeyler kattığı ya da beni düşünceye sevk ettiği hiç bir kısım olmadı. Bilindik yazarlarımızın sözlerinden alıntılar yaparak kitabı bitirmiş diyebilirim. Sonlarına doğru dayanamadığım için bıraktım. Kopyala yapıştır cümlelerle ve sürekli yazarın kendini tekrar etmesiyle size zulüm eden bir kitap. Yazarın adını ve kitabını neden bu kadar duyduğuma da hâlâ bir anlam veremedim. Ama düşüncem şu ki yazarın okuduğum ilk ve son kitabıydı.
Kendine Hoş GeldinMiraç Çağrı Aktaş · Olimpos Yayınları · 201912,5bin okunma