Siğnem Duman

Siğnem Duman

, bir kitap okudu
4/10
·304 syf.·
7 günde okudu
·
2025 49. kitabı
Travis Baldree
6.7/10 · 23 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
7/10
·264 syf.··
2025 48. kitabı
·
12 günde okudu
·
Okunma: 24 Ekim 2025 22:14
Hugo ve Nebula ödüllü İnsandan Öte için weird fiction sınırına dayanan, hümanist bir bilim kurgu diyebilirim. İşlediği konuyla ve tarzıyla hem dikkat çekici hem de biraz yorucuydu. Her biri farklı bir ucube olarak görülen, ama aslında kendi alanlarında olağanüstü yeteneklere sahip bireylerin bir araya gelerek tek bir organizma, Homo Gestalt, oluşturduğu bir hikâye anlatıyor. İnsandan Öte, 1953'te yani Bilimkurgunun Altın Çağı sayılan bir dönemde yazılmış olmasına rağmen, bana günümüze daha yakın olan new weird fiction (yeni tuhaf) akımını anımsattı ve bu yönüyle kendini diğer bilimkurgu klasikleri arasında farklı bir yere konumlandırdı. Yine de bu çekicilik, kitabın olayları birbirine bağlayışı ve sonlandırma kısmında benim için aynı şekilde devam etmedi. Sonunda biraz ortada kaldım diyebilirim. Kısacası, İthaki Bilimkurgu Klasikleri arasında favorim olmasa da, iyi ki okudum dediğim kitaplardan biri oldu. Hard sci-fi sevmeyen ama farklı bir bilimkurgu arayanlara özellikle öneririm.
İnsandan ÖteTheodore Sturgeon · İthaki · 202410 okunma
6/10
·600 syf.··
2025 46. kitabı
·
8 günde okudu
·
Okunma: 09 Ekim 2025 19:32
Jodi Picoult, hem okur yorumları hem de kitaplarının puan ortalamalarıyla uzun süredir ilgimi çeken bir yazardı. 19 Dakika ile sonunda kendisiyle tanışmış oldum. 17 yaşındaki bir lise öğrencisinin okuluna gidip arkadaşlarını vurmasıyla başlıyor her şey. Ardından geçmişe dönerek olayların nasıl o noktaya geldiğine ve sonrasında yaşanan travmalara tanık oluyoruz. Picoult, günümüz gençliğinin en hassas konularından biri olan akran zorbalığını merkezine alıyor. Jodi Picoult oldukça akıcı bir kitap kaleme almış. Olayları hem zorbalananın, hem zorbalayanın hem de annelerin gözünden aktarıyor. Bu çoklu bakış açısı, yaşananlara farklı yönlerden bakmamızı sağlıyor ve bu anlatım tarzını gerçekten beğendim. Fakat belki de aynı konuya değinen, yakın zamanda izlediğim ve beni çok etkileyen Adolescence dizisinin gölgesinde kaldığından dolayı mı bilemiyorum, beni beklediğim kadar da sarsmadı. Ki özellikle ergenlik yolunda iki kız annesi olarak bu zorbalık konusu son zamanlarda çok fazla aklımı kurcalıyor. Bunun nedenleri kitabın sonundaki bazı olayların bana biraz zorlama gelmesi, hikâyenin gereksiz uzaması ya da kültür farkı yüzünden karakterlerin duygularının tam olarak bana ulaşamaması olabilir. Belki de sadece yanlış zamanda yanlış kitaptı.
19 DakikaJodi Picoult · April Yayıncılık · 2021330 okunma