Canım ülkemde sadece akedemik kariyer yapıp kitap okuyup bir masada oturup ordan da belledigi bir kesime "cahilsiniz" diyerek giydirenleri sadece entellektüel zannedenlere en güzel cevabi Umberto Eco vermiş
"Eğer entelektüelden kastınız, elleriyle değil de sadece kafasıyla çalışan kişiyse bankanın veznedarı entelektüel, Michelangelo ise entelektüel değil. Hele bugün, bilgisayar sayesinde herkes entelektüel. İşte bu nedenle entelektüelliğin kişinin mesleğiyle veya sosyal statüsüyle bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Bana göre entelektüel yaratıcı bir biçimde yeni bilgi üreten kişidir. Yeni bir aşılama yöntemiyle elma ağacını daha verimli hale getirebileceğini anlayan köylü benim için bir entelektüeldir. Öte yandan, ömrü boyunca Heidegger hakkında aynı dersi anlatıp durması bir profesörü entelektüel yapmaya yetmez. Eleştirel yaratıcılık --yani, yaptığını eleştirebilmek ve daha iyi yapmanın yollarını keşfetmek-- entelektüel işlevin tek işaretidir."