Kenan Gültekin

Kenan Gültekin
@Okumayolculugumdan
Ben bu çağdan nefret ettim; etimle, kemiğimle!
9/10
·376 syf.··
2025 59. kitabı
·
17 günde okudu
·
Okunma: 04 Mayıs 2025 13:43
"Gözlerimle gördüm, cenin suyuyla bedenlerini yağlayıp bebek eşinden ve cenin etinden lokma yutanlar..." Yanlış okuyorum sanırım. Öyle olmalı yahut efsunlu bir rüyanın içindeyim! Gözlerimi kapıyorum, takvimler 1577 sonbaharını gösteriyor, Osmanlının en kudretli zamanları... Doğru olabilir miydi okuduklarım? İrkilerek açıyorum gözlerimi, 21. yüzyıldayım! Bütün kötülüklerin normalleştirilip insanların gözleri önünde yapıldığı bir çağ! Genç kalabilmek için yüzüne bebek cenini enjekte eden ünlüler! Kendi plasentalarını yiyen anneler, sözde sünnet derisini kullananlar! İçlerinde hayranlıkla izlediğiniz o kadar isim var ki... Ve dünyada kayıp çocuk sayıları, medeniyetin başkenti Avrupa'da yılda 250 bin çocuk, gittiği yere uygarlık! götüren Amerika'da 460 bin... Türkiye için bir sayı bile yok elimizde... "Bu topraklardaki zulüm hiç bitmeyecek, kargaşa hep sürecek, kan akışı durmadan körüklenecek." Günümüz Ortadoğu'sunu anlatıyor sanki! Dünyanın gözü önünde ölüp giden çocuklar... Nâzım'ın "şeker de yiyebilsinler," dediği çocuklar, "ölüp dinlenmek istiyorum," diyor: youtube.com/shorts/DQSK-hjN... Çocuklar ölüyor, insanlar "kınıyor" ve dünya dönmeye devam ediyor. "Kanı ne kadar çoğaltırsanız o kadar cennete yaklaşacaksınız!" Kurtarıcı o kadar çabuk gelecek! Ne sapkın bir inanış! "AZDAHAK" Daha önce duymuş muydunuz? Firdevsi'nin Şehname'sinde geçen Azi-Dahaka efsanesinden yola çıktığını söylüyor yazar. "İnsan beyni yiyerek ve yaralarına sürerek şifa bulanlar." tr.m.wikipedia.org/wiki/Dahhak Günümüzde de yok değil mi insan kanından beslenenler? Her romanım bir sancımın ürünü diyor İskender Pala, dünya kanıyor; hiç olmadığı, olamayacağı kadar. AZDAHAK - BİR OSMANLI POLİSİYESİ 1577 Büyük Kuyruklu Yıldızı "Başımıza taş yağacak," deyimini sık
Edebiyat
Azdahakİskender Pala · Kapı Yayınları · 20253,636 okunma
Kenan Gültekin
Emeğinize, yüreğinize, kaleminize sağlık 🙏
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Abum Rabum İncelemesi
9/10
·524 syf.··
Beğendi
·
2018 4. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 04 Haziran 2018 18:42
Merhaba sevgili kitapseverler! İşlerimin yoğunluğundan kaynaklı çok seri bir şekilde kitap okuyamadığımı ama okumak istediğim türlerde de ne derece seçici olduğumu az çok hepiniz biliyorsunuz. Bende grubumuz ve internet üzerinden İskender Pala kitaplarının paylaşım ve alıntılarını görüyor, doğrusu merak etmiyor değildim. Özellikle son günlerde çok dikkatimi çeken “Abum Rabum” eserini 14 Şubat sevgililer gününde bir kitabevinde elime aldım ve eşimin de bu yazarın kalemini sevdiğini bildiğim için ona hediye etmek istedim. Aslına bakacak olursanız, ne kadar merak etsem de öncelik eşimde olduğu için kitaba çok ağırlık vermedim. Ta ki eşim okuyup bana, “Bu tam senlik, muhakkak okumalısın.” demesiyle daha da çok ilgi alanıma girdi. O sırada devam etmekte olduğum Vatikan adlı kitabı bitirdiğim akşam bu güzel eseri elime aldım ve arka kapağı okuduktan sonra bir iki satır okumak için kitabın ön kapağını açtım. Açmaz olaydım! O gecenin sabahını nasıl ettiğimi ben bile hatırlamıyorum ve en son yaptığım şey sabah 07:15’te 150. nci sayfa da kitabın kapağını kapatarak iş yerime geçmekti. Ve işte size beğeneceğiniz bir hikâye daha! Huzurlarınızda Abum Rabum… Ben, çok seri okuyamam, bir kitabı okumaya başladığımda bazen araya giren işlerden dolayı konuyu unuttuğum ve hızlı özet geçtiğim bile oluyor. Daha da uzarsa kitaptan uzaklaşıyorum ve araya bambaşka şeyler girebiliyor. Abum Rabum kitabına başlarken hiç tereddüt etmedim! Zira güzel ve kaliteli okuyan birisinden muhakkak okumam gerektiği bilgisini almış olmanın rahatlığı içerisindeydim. Şaşırtıcı bir dille ifade etmem gerekirse, kitapta geçen tarihi olaylar, yerler, konular, eserler ve karakterler sizi büyüleyici bir hikâyenin girdabına çekip bırakıyor. Yazarın kaleminin sizi adeta bir ders niteliğinde bilgilere donatması ve
Edebiyat
Abum Rabumİskender Pala · Kapı Yayınları · 201812,3bin okunma
Kenan Gültekin
Sayın Adem Yeşil, ne ayrıntılı ne içten ne güzel bir kitap incelemesi olmuş. Çok iyi bir okuyucu olduğunuz ve hissederek okuduğunuz o kadar belli oluyor ki satırlarınızı okurken iliklerime kadar bu kitabı okumam gerektiğini hissettim. Emeğinize yüreğinize sağlık. Okuma öncesi o kadar iyi geldi ki bu inceleme hemen başlıyorum kitaba. Lütfen hakkınızı helal ediniz, incelemeniz çok emek içeriyor