Venüs gezegeniiii

Venüs gezegeniiii
@Okur_durur
!!!Yaratan Rabbinin adıyla oku!!! Öyle çok konuşuyorlar ki kendilerinin olan tek sözcük yok dillerinde...Şükrü Erbaş
Öğretmen
Lisans
461 okur puanı
Haziran 2020 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
10/10
·536 syf.··
2021 2. kitabı
·
49 günde okudu
·
Okunma: 05 Şubat 2021 02:22
KUSURLU VE EKSİK YAZILMIŞ OLABİLİR!!! Evet sonunda okumayı bitirdiğim bu kitabın bana hissettirdiklerini sizinle paylaşmak istedim. Öncelikle yazarın dili beni mest etti. Günümüz yazarları için sık sık yaptığım eleştirilerden biridir aslında( kendi içimde eleştiririm) dillerinin fazla sade oluşu. Yazarın romanında bir çok mekan gezmiş olmam benim duygudan duyguya kapılmama neden oldu. Günümüz cümleleriyle anlatmam gerekirse aşk ihtiras ihanet ve tarihin sonuna kadar hissedildiği, tarihte çekilen acıların günümüzle ne kadar benzer olduğunu düşündürdü bana… Sahi insan nasıl acı çeker? Ya da insanı yıkan ve aynı zamanda da olgunlaştıran acılar nelerdir?... Savaş size ne ifade ediyor ya da savaşta karşı tarafta yer alan ırktan olan herkes suçlu mudur? Bir zamanlar aynı topraklar üzerinde birlikte yaşadığımız insanları sırf ırkları, dinleri ve ya dilleri farklı diye suçlayabilir miyiz? Tehcir ya da herhangi bir gerekçeyle vatanları bildikleri yerlerinden edip onları bilinmezliğe giden bir yolculuğa mahkum edebilir miyiz? Yanlarına götürürlerse telef olacağından korktukları için evlatlarını, canlarının bir parçasını burada bırakmalarına neden olacak yolculuğa, hayata ve ebediyete uzanan bir hasrete mahkum etmek hangi insan evladının dayanabileceği bir kanundu… Komşuya, bakkala gidip gelene kadar bile emanet edemediğimiz evlatlarımızı bizi bilinmez bir yolculuğa muhacir eden insanların topraklarında bırakabilir miydik? Öte yandan yüzyıllar süren bir saltanatın yıkılıyor olmasının verdiği acı. Geleceğe dair karanlık ve acı şiddeti kestirilemeyen günler. O günleri, o insanların çaresizliğini görmemiş olabiliriz ama benzer bir olayı ve çaresizliği yakın tarihte Suriye de gördük. Bende bu kitabı okumayana kadar
Nar AğacıNazan Bekiroğlu · Timaş Yayınları · 202534,1bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
9/10
·120 syf.··
2021 1. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 21 Ocak 2021 20:25
Aslında bu kitabı üniversitedeki hocam yazdığı ve okulda katıldığım derslerinde de savunduğu eleştirel görüşü hoşuma gittiği için okudum. İyiki de okumuşum. Kitabı okurken derstte anlattıkları tek tek gözümün önünden geçti :) edebiyatın çocukların üzerinde bıraktığı etkiyi kitabı okudukça daha da fark ediyorum. İlk okulda öğrencilerimize, kardeşlerime veya çocuklarımıza okuttuğum kitapları onlara vermeden önce biz okuyup içeriklerine bakıyor muyuz acaba? Veya okuduk diyelim içerisindeki kesin hükümler veren cümlelerin çocuklarımız üzerinde nasıl bir etki yarattığını onları ne derece etkilediğini kestirebiliyor muyuz... onların düşüncelerini öğrenmeden kendi düşüncelerimiz hatta kendi cümlelerimizi bile onlara ezberlettiğimizin ne kadar farındayız. Çocuklarımıza kendileri olma fırsatı tanıyor muyuz... Çok uzun cümleler ve yazılar yazma konusunda çok başarılı değilimdir. Ama kitabın bazı sayfalarının tümünü alıntı yapmak istediğim oldu. Kitap makale şeklinde yazılmıştır. Ben şahsen yeni nesil üzerinde düşünmeyi ve bu gidişat hakkında kafa yormayı seven biriyim. Genelde çevremi eleştirel gözle de incelerim, belki de bu özelliğim yüzünden kitap hoşuma gitmiştir. Ama kesinlikle öğretmenler ve çocuklarla ilgili olan herkesin okumasını tavsiye ederim. İnceleme konusunda acemiyimdir :) bir kusurum olduysa affola...
Çocuk Edebiyatı Kuramıİsmail Süphandağı · Maarif Mektepleri Yayınları · 20174 okunma
9/10
·360 syf.··
2020 31. kitabı
·
26 günde okudu
·
Okunma: 12 Aralık 2020 01:53
Kitap bitti ama onun tesiri devam ediyor. Son zamanlarda da gündeme gelen, sanırım başlangıcı da en az bitiş tarihi kadar muamma olan ırkçılığı çok güzel kaleme almış. Okurken beni düşünceden düşünceye sürüklemesi ve bazı cümleleri tekrar tekrar okutarak anlamını düşünüp kelimenin derinliğine inme fırsatı vermesi kitaba ayrı bir güzellik katıyor. Kitapta aslında bir gözlemci olarak kabul edemediğimiz şeyleri yapmaya gelince hiç itiraz etmeden, düşünmeden, sorgulamadan sırf işimize geldiği için ne kadar kolay yaptığımız gerçeğini düşündürttü bana... İnsanlara, ne zaman sadece insan olduğu için değer vermeyi öğrenecez ya da bir gün gerçekten bunu öğrenecek miyiz... Bir gün hepizin insanlara değer vermesi ümidiyle. "İnsanların çoğu iyidir, Scout, yeter ki sen onları bir gün gör."
Bülbülü ÖldürmekHarper Lee · Epsilon Yayınevi · 202088,8bin okunma