... Ben de, primatolog Frans de Waal gibi, "Tanrıya inanmanın insanları ahlaksızca davranmaktan alıkoyduğunu hiç görmedim" ve Tanrıya inanmadığım için kendimi daha az ahlaklı hissetmiyorum.
Esasen insanların bilgi ve sanata sıkı bağlanışları keyiflerini ve rahatlarını arttırmak düşüncesinden doğmuyor mu? Bunun tersine yoksulluk duygusu ve buna katlanmak zarureti de felsefeyi doğurmamış mıdır?
Sayfa 97 - Hüseyin Hilmi Kitabevi (1971 Basım)·Kitabı okudu