... âşık olduğun için mi âşıksın, yoksa yalnızlığına son verecek birini bulduğun için âşık olduğunu sanıyon? Bu kadar bi başına olmayaydın söz temsili, âşık olur muydun gene?
Ama düşünüyodu da bi taraftan: Aşk ne? Tutmak mı salmak mı?
Hayat ne? Geberip gidinceye kadar kasa kasa, surat asa asa yaşamak mı, sonrasından bana ne lan deyip mutlu olup kendini cennete atar gibi sevdiğinin kollarına atıp adam gibi yaşamak mı?
Ölüm ne? Ölmek mi doğmak mı?
“Çocuk senin benim haklılığımı görecek kadar irfanlıysa senden de onun haklılığını görecek irfânı bekler. İkna etmek istiyorsak haklı olduğunu kabûl etmemiz gerekir. Denklemi unutmayın; karşınızdakinin haklı olduğunu teslim etmedikçe ona haksız olduğunu kabûl ettiremezsiniz.”