Konu bakımından iyi ama, Ahmet ve gazeteci kız arasında geçen diyaloglar gereksiz uzatılmış. Bu okuyucuyu biraz yoruyor. İlk başları biraz sıksada, sonlarına doğru heyecan ve merak uyandıran bir eser.
Okurken karakterlerin yaşadığı dramı en içten hissettiren yaşlı bir katiple, genç bir kadının mektuplaşmasını, yaşadıkları sefilliği ona rağmen bir birlerine karşı saygı ve sevgiyi anlatan bir kitap. Dostoyevski'nin 23 yaşında yazdığı muhteşem ötesi bir eser.