Bu kitabı yaklaşık 20 sene önce ilk gençlik yıllarımda okumuş çok etkilenmiştim. Hayatımın kitabı dediğim o kitabı yıllar sonra yeniden okudum ve bu kadar etki bırakacağını açıkçası hiç düşünmemiştim. İlk kez okuyormuş gibi elimden bırakamadan bitirdim özellikle ikinci yarısını. Ada, Tuna, Aras… Yeniden içime işledi hikayeleri. Ve bu kez okurken Süreyya karakterinin konuşma şekli kulağımda çınladı. Acaba Türk sinemasından biri olabilir mi diye araştırdığımda Sadri Alışık’tan esinlenilip yazıldığını okudum. Sadri Alışık, Çolpan İlhan, Attila İlhan’ı düşünerek okudum bu kez.