Yaşar Kemal sayesinde hiç gitmediğim Çukurova'yı gördüm, duydum ve hissettim en derinden. Çukurova'nın güzelliğinin yanında zalimlerini, mazlumlarını ve yozlaşmışlığını da çarpıcı şekilde okuduğum ve hissettiğim bir eser oldu. Ülke gerçeklerini bilmeme rağmen kitabın sonunu yine de belki mutlu sonla biter diye umut etmiştim. Hep içimde o umutlu okudum. Çünkü gerçek hayatta hep zalimlerin kazanmasından bıktım. Doğruların da kazandığı bir geleceğe