“Bu fotoğrafı görmek bu yok edilmiş 20 yılın doğal bir şey olmadığını, ondan bağımsız dış güçlerin -toplum,erillik,babam-eylemlerinin bir neticesi olduğunu hatırlamamı sağladı, demek ki her şey başka türlü olabilirdi.
Mutluluğu görmek, beni mutluluğun yıkımına yol açan adaletsizliği görmeye de mecbur bıraktı.
”
İsimler, tarihler değiştirilebilirdi; bir ilerleme, bir bütünlük ya da keyif yoktu, sadece keyifsizlik vardı; harcanan paralar, bronzlaşmak, dedikodu, yemek; ben yerine biri diye yazsam da olurmuş hani.