İnsan doğal olarak merak ediyor: Cumhuriyet’in ilk dönemindeki kıt kaynaklarımızla yetiştirdiğimiz bu dört sosyal bilimciye (Behice Boran, Niyazi Berkes, Pertev Naili Boratav, Muzaffer Şerif) ve onlar gibi, sırf dönemin iktidarına ters düştükleri için görevden alınan, hapse atılan, ülkeden sürgün edilen diğer akademisyenlere fırsat verilseydi bugün üniversitelerimiz nerede olurdu? Ülkemiz nerede olurdu?