İspanyolların diğer adaletsizliklerinin yanında kayda değer haksızlıklarından biri de 4.500 yerliye, dağlayarak kölelik damgası vurmalarıdır. Bu, büyük bir haksızlıktır. Çünkü yerliler de kendileri gibi özgür doğmuş insanlardı. İki, üç ya da dört yaşındaki çocuklara bile kölelik damgası vurdular. Oysa bu çocuklar da büyüklerinin yanında İspanyolları alkışlayarak karşılamışlardı.