İnsan hiçbir zaman mutlu değildir ve tüm hayatını onu mutlu edeceğine inandığı şeyin peşinde geçirir. Amacına nadiren ulaşır ulaşsa da zaten hayal kırıklığına uğrar.
“ Kendinizin üstüne çıkmalı, kendinizi aşan bir şeyleri inşa etmelisiniz. Ama önce kendinizi inşa etmelisiniz; bedeniniz ve ruhunuz dosdoğru olmalı..Sadece kendinizi değil, kendinizden daha yüksek bir şeyi de ortaya koymalısınız. ”
Seksen yaşın manzarası umduğumdan da güzel çıkmıştı.İleriki yaşlarda hayatın ardı ardına yaşanan kayıplardan ibaret olduğunu inkâr edemem ama öyle bile olsa yetmişli, seksenli ve hatta doksanlı yaşlarımda hiç öngörmediğim oranda huzur ve mutluluk yakalamıştım.