Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Benim akrabam sözlerinde içtenlikten ziyade asalet olmasını sever, bense tam tersine konuşmamda asaletten ziyade içtenlik olmasını severim ve asaletin içine tükürürüm¡"
Okumaya başladığımda içimden "Ne düz bir anlatımı var", diye geçirdim. Devam edip konuya girilince bu anlatımın bu halinin beni daha da içine çektiğini farkettim. Arkakiy öyle bir karakterdi ki sanki bendim o olan. Onunla beraber yaşadıklarını kendi hatıralarımla eşleştirdim ister istemez. Bi baktım küçüçük bir öyküde duygu seline kapılmışım. O kadar olağan bir olaydı ki yarın bile yaşayabileceğimiz kadar hemde. Bir paltonun insanın çiğerini önümüze sunması ne kadar da özetliyor insanı. Azarlanınca bu denli içerlenme, yeni aldığımız bir giysiye bile o derece bağlanma 60 sayfaya bir hayat sığdırmış gogol, ilk defa bi klasik okurken duygulandım diyebilirim. Başlarken bir daha gogol hikayesi almayayım yazı tarzı çok düz diye söylenirken bittiğinde tüm kitaplarını alışveriş listeme eklerken buldum kendimi. Dostoyevski "Hepimiz Gogol'un paltosundan çıktık." derken çok haklıymış. Demem o ki Gogol okuyun arkadaşlar.
PaltoNikolay Gogol · Bordo Siyah Yayınları · 201846,3bin okunma