Yetersizliklerimiz olduğunda da canımızı pek fazla sıkmayalım; zira yetersizliğin hiç olmayışı da bir bakıma yetersizliktir ve kusursuz derecede akıllı olduğunu sanan birinin sil baştan işe girişmesinde ve bir ahmağa dönüşmesinde yarar vardır.
Gerçekten anlam taşıyan az söz söylemek, kuru gürültüden başka bir şey olmayan, kolay söylendiği kadar yararsız olan bir araba laf ermekten daha iyidir.
Tüm içtenliğiyle yaşayan, türlü dertlerle, bin bir düş kırıklığıyla karşılaşan, ama bunlardan yıkılmayan, bunlara boyun eğmeyen kişi, işleri her zaman rast gitmiş ve görece refah içinde yaşamış kişiden çok daha değerlidir. Daha yüksel düzeyde bir yaşama ulaşmışlığın izlerini taşıyanlar kimlerdir?