⚘Gül

📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Biz bir hayatın içine doğuyoruz. Yani akan bir nehir var, belli bir mekanda doğuyoruz. Buna memleket, şehir, köy diyelim her neyse. Bu doğduğumuz çevrenin içinde aktörler var. Anneler, babalar, akrabalar vs. Ve birde dönem var. Yani biz akan bir nehrin bir yerinden mülaki oluyoruz. Sonra bir yerinden de çıkıyoruz. Buna ömür diyoruz. Doğduk ve bu dünyadan ayrıldık. Bu arada ne oluyor buna bakmamız lazım. Nasıl bir muhite doğduk bu da çok önemli bir şey. Dolayısıyla o muhitin bizim üzerimizdeki etkisi ne? Çünkü o muhit bizi bir manada önce maddeten yani süt içiyoruz mama yiyoruz ama esasen manen biçimlendiriyor. Ve o biçimlendirme sonucunda biz bir şahsiyet sahibi oluyoruz. Yani hayata karşı yaptığımız eylemler ile diyorlarki bu zat şu şu şu özelliklere ayrılan bir zattır. Bu eylemlere baktığımız zaman inandığımızla yaptığımız arasında bir örtüşme var mı? Hak bellediğin yolda yalnız da olsa yürüyeceksin diyor şair. Yani dolayısıyla bize bir şeyleri öğretiyorlar ve sonra diyorlarki hayat senin buyur. İşte o hayatı nasıl yaşayabiliyorsun? Hayattaki eylemlerimizle inandığımız arasında bir bütünlüğün olması lazım. Bu bütünlük diğer insanlarda bizim inandığımıza saygı göstersin göstermesin, eylemlerimize karşı hürmeti olsun olmasın mutlaka ama mutlaka bir etki uyandırıyor. Saadettin Ökten-Benliğimizi Küçültürsek Hayatımız Büyür
Duygu ve Düşünce
Hayatın ritmi dediğimiz hadise, yavaşlamak. Çünkü çağımızda küreselciler hayatı hızlandırmak istiyorlar. Ama tabiatın bir akışı var. İslam medeniyetinin temel kabulüne göre yaratılmış bir kainat var ve o temposunu, akışını, ritmini Cenab-ı Allah tanzim ediyor. Mevsimleriyle, güneşiyle, ayıyla, mekaniğiyle, fizyolojisiyle ve spiritüalitesiyle birlikte. Ve biz de onun kullarıyız, biz de o tabiatın içinde bir yerdeyiz. O ilahi ritmi yakalayabilirsek rahat ediyoruz. Saadettin Ökten
Duygu ve Düşünce
youtu.be/hRr7qRb-7k4?si=... Küçük kız... Yeni yaş gününde benzersiz bir heyecan duyan halinlesin. Umut değil, sevgi değil, hayal değil. An. Anı. Anlar. Yalnızca şimdiyi hissetmek, nefes aldığımı hissetmek, canlılığı hissetmek. Yeşile bakan pencere önünde, ekmek üzerine sürdüğün çikolatanın lezzetini hisset. Yeni yaşın için doğacağın saati heyecan içinde bekliyorum. Kim bilir belki bir gün deniz kenarında dalgaların sesi ile yağmurun sesi karışır seni karşıladığım ana...🦋 İyiki doğacağım sabahın erken saatlerinde 🪿 🌄 Doğum saati: 07:30🌱
Duygu ve Düşünce