"Hayat yineleniyor.Eski çağlarda yaşanmış bir hayatın dertleri ve acısı yeniden canlanıyor!"
Evet yazarın cümleleriyle ifade ettiğimiz gibi. Dün Binevşa Narin ve Cembeliyê Hekarî idik bugün Feriha ve Memduh Selim Bey yarın ise bu isimlerin yerine başka isimler alacak ama duygular hisler hep aynı olacak.Yarım kalmışlığın, yitikliğin, hüzünün yeri hep aynı kalacak.Beynimiz ve yüreğimizin savaşında bir taraf bir tarafa her zaman yenilecek.Mehmet Uzun bu durumu kitabında bu dramı kalbimizin en derininde bir sızı bırakacak kadar mükemmel anlatmış.Kitabı okurken o coğrafyada o insanların yaralarına umutlarına, çaresizliğine ve hüsranına, hezeyanına ortak oluyorsunuz.Tabi en çok da solup giden bir aşkın yasını yazar ile birlikte tutuyorsunuz.Aşkın galip geleceği hikayelerde buluşmak dileğiyle..
Siz de biliyorsunuz ki; bilmek ayrı şey anlamak ayrı şeydir.Anlamak, bilmekten daha yakıcıdır.Çok yakıcı.Ve bazı şeyler vardır ki yaşanmadan anlaşılamaz...