Gözlem yapmayı, ve gözlemini okura net bir dil ile aktarmayı çok iyi bilen Georg Orwell'in güzel kitaplarından bir tanesi.
Kitaptaki karekterler,
Humanist Flory, ırkçı Elisabeth, başka ırkları kendi ırkından üstün gören Dr. Veraseami ve son olarak paraya tapan sulh yargıcı U Po Kyin
İngiliz sömürgeciliği dönemini anlatiyor
Kitabın anlatımını yapmak istememekle beraber sadece bir cümle yazmak istiyorum.
Kitap hakkında fazlasıyla açıklayıcı olacağını düşünüyorum.
" Bu ülkede bulunmamızın , hırsızlıktan başka bir nedeni olduğunu söyleyebilir misiniz ?"
"Köpeği hemen gömün. Mr. Macgregor'a silahını temizlerken bir kaza olduğunu söyleyeceğim. Köpeği mutlaka gömün. Efendiniz benim dostumdu. Mezar taşına intihar ettiği yazılmayacak."