Kimseye kendinizi sevdirmeye kalkmayın! Yapılması gereken tek şey, sadece kendinizi sevilmeye bırakmaktır.
Önemli olan; hayatta, “en çok şey”e sahip olmak değil, “en az şey”e ihtiyaç duymaktır.
Kişinin başkalarına kendini sevdirmeye çalışması, aslında onların sevgilerininin mülkiyetini elde etmek istemesi anlamına gelir. Oysa yapılması gereken bir tek şey vardır: kendini sevilmeye bırakmak.
Od ile korkutma va’iz bizi kim lâ’lî nigâr
Cânımız bizim oda yanmağa mu’tâd eyledi
-Hoca Dehhani-
(Vaiz ,bizi ateş ile korkutma.Zira sevgilinin dudağı bize ateşte yanmayı öğretti.)