İnsanlar neden özgürlükten korkar?
Çünkü özgürlük, bahanelerini elinden alır. Artık suçlayabileceğin bir patron, bir sistem, bir otorite kalmaz. Geriye sadece sen ve sorumluluğun kalır.
Başarı dedikleri şey, belki de seni sisteme daha iyi hizmet edecek hale getirmekten ibaret.
Daha çok çalış, daha çok kazan, daha çok tüket… Sonra da “özgür” olduğunu san. Oysa zincirlerin sadece altından yapılmış olabilir.
Gerçekten kendi düşüncelerine mi sahipsin… yoksa sana mı düşündürüldü?
Bir fikri “benim” diye savunmadan önce, onun nereden geldiğini sormayı denedin mi? Belki de zihnindeki çoğu şey, hiç sorgulamadan kabul ettiğin başkalarının sesleri.
Kölelik bitti mi sanıyorsun?
Zincirler artık ellerinde değil… zihninde. Adına “kariyer” diyorlar, “başarı” diyorlar, “uygarlık” diyorlar. Ama tek fark, bu defa prangaları gururla taşıyor olman.