Herkesçe tanınan Tanrının insanlardan yüz çevirdiğine, onun yerine başka, alaycı bakışlarla ortalığı araştıran bir şirretin, şeytana benzeyen kötü bir şeyin etkinlik gösterdiğine ilişkin bir kuşku epeydir içinde belli belirsiz yanıp sönüyordu.
İnsanlar birbirine karşı örümcek gibidir birader, evet! Bazıları örümcektir, bazıları da aptal, anladın mı? Örneğin iyi bir insan her zaman birazcık aptaldır."
Düşkırıklığı ne kadar acı ve gaddardır! ... Sevmiş olmak, zirvelerin hayalini kurmuş olmak, varlığın içindeki en saf, en yüce her şeyi görmüş olmak ve sonra kendini etin bütün ağırlıklarıyla, bedenin bütün bitkinlikleriyle zincire vurmak. Cenneti düşlemiş olmak ve çamurun içine düşmek!