Betül

9/10
·140 syf.··
2024 87. kitabı
·
7 saatte okudu
·
Okunma: 25 Temmuz 2024 02:27
Dostoyevski bu kitabında rasyonel egoizm ve zamanın ideolojilerine adeta meydan okumuş. İki kere iki dört eder kavramı onu kızdırır ve iki kere iki beş eder deme özgürlüğünü duymak ister... Kitap iki ayrı bölümde ele alınır ilk bölümde olay örgüsü görülmemektedir. Kitabın adı "Yeraltından Notlar" bende kabirden gelen ses çağrışımı yaptı merak uyandırdı. Beynimiz de bizlerin iyiliği ve kötülüğü gömdüğü kabri değil midir? Bazen iyilik bu kabirden çıkmak ister ama iyi olmaktan korkan kötü olarak anılmak isteyen kahraman iyiliği, sevmeyi, sevilmeyi bir yenilgi olarak görür. Kitap tam anlamıyla merhametini iyiliğini gizlemek isteyen kötülük yapmayı farkındalık olarak gören kahramanın hikayesi... Kötülük yapmak için öncesinde prova yapıp neler söyleyeceğini tasarlayan bazen bunu eyleme geçirirken bazen kayıtsız kalan bir kahramanın kendini bu şekilde güçlü göstereceğine dikkat çekeceğine inanışı... Ben duvar görünümlü bir bedenin içinde pamuk gibi merhamet taşıyan bir kalbi gördüm. Zemine dökülmüş bir beton yığınının altında yumaşak bir toprak olduğunu görmezlikten gelemedim.. Kendisini hiçbir güzel olana layık görmeyen, başkasının hayatını da kendisiyle birlikte karartacağını düşünen sevilmekten, sevmekten korkan, korkularıyla acımasızca yüzleşen bir kahraman...Bir solukta sıkılmadan okuduğum bir kitap oldu. Okurken gerçek hayatın taa kendisini yaşadım, bazen öyle bir dalmışım ki tekrar başa dönüp okuduğum sayfalar oldu. Hem görmek ister, hem merak eder, hem merhametine yenilmekten korkar işte o muzır kafasının işiydi o... Her romanın bir kahramanı olmalıydı... Keyifli okumalar
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025159,6bin okunma
Reklam
Gecenin serinliğine taşıdım kalbimi Sen hangi ateşin altındaydın?
Şiir

Betül

, bir kitap okudu
9/10
·140 syf.··
7 saatte okudu
·
2024 87. kitabı
Fyodor Dostoyevski
7.9/10 · 159,6bin okunma
Sizce Nedir?
Kolay elde edilmiş bir saadet mi, yoksa insanı yücelten ıstırap mı daha iyidir?
Sayfa 137·Kitabı okudu
Hakaret en yakıcı, en azaplı duygu da olsa, bir arınmadır!
Sayfa 137·Kitabı okudu
Reklam