Birincisi: kainatın kendi kendine meydana gelmiş olduğunu ileri sürmek için evvela kainatın her bir zerresinde bütün kainatı görüp bilecek ve ona göre vaziyet alacak bir akıl ve bilgi bulunduğunu farz etmek gerekir.
Sizce insan nedir? Mahiyeti ve sırları neyi göstermektedir? Bir türlü ki zemine ulaşılamayan bu dev muamma niçin var olmuştur? Varlığı neye bağlıdır? Bu vardığın tercihini kim yapmıştır?