Test mantığının hakim olduğu, öğrencilerin metni anlayıp anlamadığını ölçməyi amaçlayan sınavlar, öğrencilerin yazma kabiliyetlerini kõreltmekte, öğrencileri beş şık arasına sıkıştırarak onları düşünmekten ve üretmekten mahrum bırakmaktadır. İlköğretimden başlayarak lise son sınıfa kadar öğrencilerin test mantığı ile yetiştirilmesi, onları düşünmeye ve üretmeye yöneltmekten ziyade test tekniğine yönlendirmekte, bu da yazma gelişiminin önünde en büyük engeli oluşturmaktadır.