Furkan Kayhan

Furkan Kayhan
@Rapgod13
Şu aralar marjinal okumalara kaydım.Fikirlerim bir hayli değişti.Sadece Türkiyeden değil insanlığın geleceğinden endişeliyim. Egoyu at, gerisi gelir. Nietzsche My profile on Letterboxd boxd.it/42kYh

Furkan Kayhan

, bir kitap okudu
Puan vermedi·235 syf.··
2024 100. kitabı
Ferhat Özen
0/10 · 1 okunma
Reklam
Tam Metin Basılmayan Kitaplardan Dem Vuruyorum
Puan vermedi·728 syf.··
2024 128. kitabı
Bu kitabıda takribi 3sene önce okumuştum yalnız bu sefer tam halini - yani 1600 küsür sayfalık - değil 600 küsür sayfalık kısaltılmış halini okumuştum. Zaten böyle kısaltılmış, muhtasar metinleri bir tek Türkiye'de yapıyorlar. Neden yaptıklarını anlayamam. Sahafçı abide ondan dem vuruyordu geçenlerde. Kitap sizi hiç yormuyor bir solukta okuyorsunuz romanı ve zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz. İlerde yine okursamda pdf halini değil kitabı satın alır okurum tam metin basılmış haliyle. Şevkle okuduğum 1 İki Şehrin Hikayesi var 2'de Monte Kristo Kontu. Çok güzel bir aşk hikayesi ki Ezel dizisiyle koordineli izlemiştim, ah zor zamanlardı ama güzel günlerdi. Zaten Ezel diziside buradan çıkma burdan alınma diyorlardı doğruysa.. (tam metin neden basmıyosun kardeşim okuyucu bulamama kaygın mı var Tr'de bırak bulamıyosan bulama zaten kemik kadro her tüerlü okur.. Kitapla ve sevgiyle)
Edebiyat
Monte Kristo KontuAlexandre Dumas · Maviçatı Yayınları · 201637,2bin okunma
Puan vermedi·160 syf.··
2024 99. kitabı
Bu kitabı takribi 2 sene önce hevesle okumuştum. Çok iyi bir yapıt ama underrated kaldığını düşünüyorum. Okuma hevesimi daha da bir kamçılamıştı o zamanlar.. Kitabın ana hikayesi bir çocuğun rüyasında gördüğü düşlerden hareketle şekilleniyor. O aralar evrime yeni yeni ısındığım için okuyunca çok büyük bir aydınlanma yaşamıştım. Yazarın kalemine hayran kalmamakta elde değil. O dönemde böyle ciddi bir konuyu gündeme taşımasıysa takdire şayan kesinlikle. Benim gözümde yüksek bir aydındır zaten Jack London. Rahmetle yadediyorum, ışıklar içinde uyu... 40 yaşında gitmiş zaten rahmetli, toprağı bol olsun. Kendiside benim gibi zamanında sosyalizmi benimsemiş. Her neyse kitaba dönecek olursak, evrimle ilgili önyargılarınızı veya dogmalarınızı kıracak çok iyi çıkarımlar mevcuttur. Evrim zaten teori değil bir doğa yasasıdır, bir kanundur Einstein'ın Genel Görelilik Teorisi gibi.. sizin geleneksel adlandırmanızla sünnetullahın farklı bir yansımasıdır. Hayatımda okuduğum en iyi kitaplar veya hikayeler arasında ilk 10'a rahat girer. Bu arada karakter isimleride şahanedir eğer okursanız. Kitapla ilgili - malum yıllar geçtiğinden-detayları pek hatırlayamıyorum maalesef. Yanılmıyorsam düşğ gören çocuk önceki hayatını hatırlıyordu. Şimdi alıntılar: 'Şimdi geriye bakarak düşünüyorum da insan yaşamı, insan yazgısı gerçekten çok küçük rastlantılara dayanıyor.' 'Erkeğin eşini öldürdüğü tek hayvan türü insandır." ' Sürü içgüdüsünün dürtüsünü duymuştuk, belki de ortak bir eyleme geçecekmişiz gibi işbirliği yapmak istercesine yaklaşmıştık birbirimize. Ortak bir eyleme geçmenin gerekli olduğunu bilinçsiz bir biçimde duymuştuk sanıyorum.' 'İşte böylece, çılgın oyunlar, zıplama, hoplamalar, taklalarla o eski dünyanın alacakaranlığında dans edip şarkılar söyleyerek kendimizi unutur, bir çeşit
Edebiyat
Âdem'den ÖnceJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202526bin okunma

Furkan Kayhan

, bir kitap okudu
Puan vermedi·160 syf.··
2024 99. kitabı
Jack London
7.8/10 · 26bin okunma