Niçin ben, Werther? Niçin, bir başkasına ait olan ben? Evet korkarım ki, sadece bana sahip olabilmeniz imkansız olduğu için beni bu kadar arzuluyorsunuz...
Başkaları, şu kadarcık güç ve yetenekle rahat bir kendini beğenmişlik içinde ortalıkta dolanabiliyorken, ben, gücüm ve yetilerimden dolayı kendi kendimi bitirecek miyim?
Efkarlı olduğu halde mutsuzluğunu gizleyebilecek, yakınlarının neşesini yok etmeden, kederini kendi başına üstlenebilecek kadar kişilik sahibi olan, bir tek insan gösterin bana!