Muhakkak ki, ölüm tehlikesiyle, korku ve açlıkla, mal, can ve ürünlerin eksiltilmesiyle sizi sınayacağız. Ama zorluklara karşı sabredip sebat ve dayanıklılık gösterenlere iyi haberler müjdele.” (2 Bakara 155)
Çocuğum 1 sınıf. Sınıfları kalabalık. Bir ara oğlum her sabah ağlamaya, okula direnç göstermeye başladı /'Oğlum, ne oldu?" deyince “Ben anladım, bu öğretmen beni s e k i yor, parmağımı hiç görmüyor! Beni tahtaya kaldırmıyor!
Bana hiç bakmıyor! Sevse bana bakardı, “ dedi ağlayarak.
Küçücük kalbindeki sevgi kriteri. Öğretmenle konuştum.
“Sınıf çok kalabalık," dedi haklı olarak. Birkaç gün sonra okul çıkışı oğlum mutluluktan seke seke, hoplayarak eve giderken “
Ne oldu oğlum?" dedim. "Öğretmen bana KOÇUM dedi, inanabiliyor musun? Öğretmen beni seviyor anne!" dedi.
Bir “koçum" kelimesi nelere kadir. Çocuk yüreği ne kadar da masum!
Doğrusu şu: Öğretmenin söylediği bİr koçum kelimesi nelere kadir!
Her sınıfta kabuğunun içinde keşfedilmeyi bekleyen bir çocuk mutlaka vardır. Sanırım ben de istiridyeleri seviyorum; o İnci'yi ortaya çıkarmak, mesleklerin en güzeli...
Karşın daki senden güçlü ise ondan çekin, sen karşındakinden güçlü isen o senden çekinsin.
* Askerî birliklerde bu sistem çalışıyor ve etkili bir işlevselliğe sahip.