Defne K.

Defne K.
@RavenclawHungerGamesFan
~Ravenclaw/Cabin 7~ ☆İnfj sp/so 6(w5)94 LEFV☆ ~Ne derler bilirsin, alaycı kuş şarkısını söyleyene kadar gösteri sona ermez. #TeamLeo
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Bugün ön yargılı yaklaşılan kitap türlerinden biri olan mitoloji türü hakkında konuşacağım.Mitoloji aşırı sevdiğim bir türdür ancak bugün çok sevdiğim için değil bu türe ön yargılı yaklaşıldığından ve kötüymüş gibi konuşulduğundan ayrıca hiç fırsat verilmediğinden dolayı konuşacağım.Mesela ben mitoloji türü okuduğumda ve okuduğumu söylediğimde herkes bu tür ne yaaa yaratıklar abuk subuk tanrılar falan var bunlara mı inanıyorsun diyorlar.Ki eminim ki çoğunuz böyle düşünüyorsunuz. Ancak bu düşünceniz yanlış çünkü özellikle mitoloji türü birçok alana ve isme örnek olmuş ilham vermiş bir türdür mesela Freud Oidipus Kompleksi’ni Sophokles’in Kral Oidipus kitabı ile açıklamış, bulmuştur.Yine mesela kronometre kelimesi Kronos’tan gelmektedir Kronos da mitolojide zamanın tanrısıdır ve sayabileceğim daha böyle birçok örnek var.Mitoloji aynı zamanda çok geniş bir pencereye sahip bir tür mesela tragedyaları var destanları var retellingleri var da var aslında bir şans verirseniz çok zevk alacağınız ve heyecanlanacağınız bir tür. Aynı zamanda mitolojik kitaplarda çok güzel dersler var en basitinden hırsın verdiği zararlar sağ duyunun önemi insanın ölümsüz olmak istemesi ve ölümden korkusu iktidar hırsı açgözlülük ve daha nicesi neden siz de bu türe bir şans verip ne kadar zengin bir tür olduğunu keşfetmeyesiniz ki değil mi?Aynı zamanda birçok eser milattan önce yazılmış ve bu şekilde geçmiş yaşamaları tanıma fırsatınız oluyor hangi şeylerin şimdi hangi şeylerin geçmişte olduğunu ve ortak özellikleri fark etme fırsatına sahip oluyorsunuz. Retelling okumanızı da kesinlikle öneririm olaylara farklı açılardan bakmanızı geliştirir çünkü retellingler var olan mitolojik eserlerdeki olayları farklı şekilde gözlemler ve tahminlerde bulunur.Kesinlikle okuyun okuduğunuzda saçma
Defne K.
O kadar haklısın ki🫶🏻En basitinden eskiden insanların doğaya bakış açısını okuyoruz. Evet, belki gerçek değil tamam ama bir zamanlar bizim gördüğümüz olaylar bu şekilde anlamlamdırılmış ve bu sebeple bu konuda bilgi sahibi olmayı çok seviyorumm💫
Neden Bu Seriyi Daha Çok Sevdim/HoO Ranking
Sene bitmeden bu yazıyı yazmak istiyorum öncelikle çünkü bayadır aklımdaydı. (Yazamadım...) Aslında daha önce yazdım fakat şimdi geçireceğimm. Umarım hoşunuza gider<3 Normalde ileti atmayı pek sevmiyorum fakat bu konu hakkında söyleyecek çok şeyim olduğunu hissettiğim için bu yazıyı yazmaya karar verdim. Pint gibi fandom'larda rahatlıkla vakit geçirebildiğim uygulamalarda-çok severim bu arada insanların falan görüşlerini okumak çok hoşuma gidiyor- HoO serisinde birşeylerin eksik olduğu, pjo gibi hissettirmediği gibi yorumlar gördüm. Fakat bu seri bana gerçekten daha sıcak, daha samimi ve daha güzel hissettirdi. Ayrıca çok daha fazla bağ kurdum. Elimden geldiğince fark ettiğim nedenlerini size de anlatmaya çalışacağım <3 ~~~~~~~ Öncelikle bakış açısıyla başlamak istiyorum. (Biliyorum, şimdiye kadarki tüm incelemelerde de aynı konudan ÇOKÇA bahsettim.) Sebebini tam olarak anlayamasam da çoğunluğun aksine tanrısal bakış açısını 1. kişiden daha çok seviyorum. Percy'nin anlatımı gerçekten eğlenceliydi, evet fakat diğer karakterlerin hislerini anlayamıyorduk. Bu kitaptaki çok kişili bakış açısını sevmemin sebebi biraz da bu sanırım. Herkesin ne düşündüğü, ne hissettiği hakkında fikir sahibi olabiliyoruz. Bu da kişiliklerini anlamamıza katkı sağlıyor. Okumayı sevmemin temel sebeplerinden biri de sanırsam bu zaten. Beni "Ne yaşandı?"dan çok karakterlerin buna tepkisi ne oldu, bu onların hangi özelliğini gösteriyor ya da onu ileride nasıl etkileyecek gibi düşünceler etkiliyor. Takip ettiğim inanılmaz tatlı bir fangirl hesabı var, yoruma da link bırakırım. Onun Kayıp Kahraman maraton videosunda Leo'nun geçmişini onun bakış açısından öğrendiğimiz kısma gelince "Normalde başkalarına anlatmayacağı bu gibi hikayeleri görmemiz için çok kişili bakış açısının çok faydalı olduğu gibi birşey
percy jackson
Defne K. isimli okura yanıt verildi
Defne K.
@demigodsmagiciansanddeaths Teşekkürlerr🫶🏻Uygun bir zamanda bakmaya çalışacağımm
Neden Bu Seriyi Daha Çok Sevdim/HoO Ranking
Sene bitmeden bu yazıyı yazmak istiyorum öncelikle çünkü bayadır aklımdaydı. (Yazamadım...) Aslında daha önce yazdım fakat şimdi geçireceğimm. Umarım hoşunuza gider<3 Normalde ileti atmayı pek sevmiyorum fakat bu konu hakkında söyleyecek çok şeyim olduğunu hissettiğim için bu yazıyı yazmaya karar verdim. Pint gibi fandom'larda rahatlıkla vakit geçirebildiğim uygulamalarda-çok severim bu arada insanların falan görüşlerini okumak çok hoşuma gidiyor- HoO serisinde birşeylerin eksik olduğu, pjo gibi hissettirmediği gibi yorumlar gördüm. Fakat bu seri bana gerçekten daha sıcak, daha samimi ve daha güzel hissettirdi. Ayrıca çok daha fazla bağ kurdum. Elimden geldiğince fark ettiğim nedenlerini size de anlatmaya çalışacağım <3 ~~~~~~~ Öncelikle bakış açısıyla başlamak istiyorum. (Biliyorum, şimdiye kadarki tüm incelemelerde de aynı konudan ÇOKÇA bahsettim.) Sebebini tam olarak anlayamasam da çoğunluğun aksine tanrısal bakış açısını 1. kişiden daha çok seviyorum. Percy'nin anlatımı gerçekten eğlenceliydi, evet fakat diğer karakterlerin hislerini anlayamıyorduk. Bu kitaptaki çok kişili bakış açısını sevmemin sebebi biraz da bu sanırım. Herkesin ne düşündüğü, ne hissettiği hakkında fikir sahibi olabiliyoruz. Bu da kişiliklerini anlamamıza katkı sağlıyor. Okumayı sevmemin temel sebeplerinden biri de sanırsam bu zaten. Beni "Ne yaşandı?"dan çok karakterlerin buna tepkisi ne oldu, bu onların hangi özelliğini gösteriyor ya da onu ileride nasıl etkileyecek gibi düşünceler etkiliyor. Takip ettiğim inanılmaz tatlı bir fangirl hesabı var, yoruma da link bırakırım. Onun Kayıp Kahraman maraton videosunda Leo'nun geçmişini onun bakış açısından öğrendiğimiz kısma gelince "Normalde başkalarına anlatmayacağı bu gibi hikayeleri görmemiz için çok kişili bakış açısının çok faydalı olduğu gibi birşey
percy jackson
Defne K.
youtube.com/watch?v=FN440YX... seri maraton videoları çok zevkli ve samimi<3 Normalde böyle videoları çok sevmem ama okurken kendini paylaşmıyor, sahneler üzerindeki tepki ve yorumları var bu sebeple sıkmıyorr 💗
Bugün bütün okurları ilgilendirdiğini düşündüğüm birkaç konuya değinmek istiyorum bu gönderiyi herkesin görmesi ve kale alması dileğiyle yazacağım.Türkiye’nin kitap sektörü, pazarlaması, okurları ve yazarlar hakkında şeyler söyleceğim başlayayım öyleyse.Şimdi biliyorsunuz ki şu an cidden her şey ama her şey para kazanmak ve ünlü olmak için yapılıyor.Artık kitap sektörü de sadece para getiren ve kolay pazarlanan kitapların reklamını yapıyor ve böyle kitaplar okunuyor. Mesela tropelar en çok da enemies to lovers tropeunun olduğu kitaplar pazarlanıyor.Ayrıca ana erkek karakterle aşırı fazla kitabı pazarlıyorlar kaslıymış 2 metreymiş gibi ayrıntılarla bir de ve hep erkek karakterin kadına sert ve kaba davrandığı yok kıskandığından dolayı insanları öldürdüğü, saldırdığı kitaplar ünlü oluyor.Maalesef ve maalesef ki artık okurlar özellikle de genç okurlar erkek karakter ve erkek karaktere “aşık” olmak için kitap okuyor cidden ne kadar komik geldiğinin farkındayım ama bu böyle. Şiddetin güzellendiği havalı gösterildiği ve saçma sapan ve rahatsız edici dark romance adı altında saçma davranışlar ayrıca hareketler güzelleniyor.Olur olmadık her yere abartı smut sahneler konuyor ve smut sahneleri ile kitap reklamı yapılıyor benim erkeğim 2.10 metre diye kitap pazarlamaları gördüm şaka gibi yaaa.Şimdi bu saydıklarım daha çok genç kurguda var sanıyorsunuz değil mi tabii ki de hayır.Artık fantastiklerin bile sadece enemies to lovers ve smut için yazıldığı oluyor artık fantastik kitapların asıl unsuru olan kurulan evrene asla önem verilmiyor önem verildiği kitaplar satmıyor. Asker kurgusu adı altında şehitliğin ve askerliğin değeri hafife alınıyor bu konu hakkında çok basit bir şeymiş gibi konuşuluyor ve bunu yapan kitaplar ünlü oluyor ve çok çok çok satıyor.Kimse düzgün
Defne K. isimli okura yanıt verildi
Defne K.
Damla rica ederimm🫶🏻🥹