Kitap,çocukların erken yaşta deneyimlediği en güçlü duygulardan biri olan "ayrılık korkusu" ve "güvenli bağlanma" temaları üzerine kurulu.Hikaye,hayatın doğal akışı içinde bazen fiziksel olarak ayrı düşseler de, ebeveyn ile çocuk (ya da iki sevilen kişi) arasındaki görünmez sevgi bağının her an nasıl canlı kaldığını ele alıyor.Yazar, çocukların dünyasında kocaman bir boşluk yaratabilecek olan "gitmek" eylemini, korkutucu bir veda olmaktan çıkarıp, her zaman geri dönüşü olan doğal bir döngü olarak resmediyor.Kitap,yetişkinlerin bile anlatmakta zorlandığı bağ kurma konseptini son derece sade,naif ve ritmik bir dille sunuyor.Kitapta kullanılan tekrarlayan ifadeler ve yatıştırıcı dil,çocuklarda bir iç huzur ve rutin duygusu yaratıyor.Bu yönüyle özellikle uyku öncesi okunmak için harika bir ritme sahip.