Ancak ÇOT'a yönelik bazı eleştirilerin olduğu da görülmektedir; terapinin yüzeysel oluşu, problemin keşfini reddetmesi ve problemin nedenine önem vermemesi eleştirilmiştir (Fraser, 1995). Fraser (1995), "Eğer problem açık bir şekilde tanımlanmazsa çözülmeye başladığında nasıl bileceksiniz?" diyerek kaygılarını dile getirmiştir. Sadece görünen belirtilere odaklanmanın yetmeyeceği ve çözümün bu yüzden uzun süreli etkili olmayacağı vurgusu yapılmıştır...Çözüm odaklı terapistler aşırı derecede biliş ve davranışlara odaklanarak duyguları göz ardı etmişlerdir (Piercy, Lipchik ve Kiser, 2000) ...ÇOT katı ve aşırı formül odaklı olması sebebiyle de eleştirilmiştir...Geleneksel kuramcılar semptomların bir işlevi olduğunu, bir amca hizmet ettiğini vurgulamışlar ve semptomların işlevinin yerine bir başkası konulmazsa, bu semptomun ortadan kalkmayacağını ya da hafiflemeyeceğini belirtmişlerdir. ÇOT'un semptomları göz ardı etmesini de bu açıklamalarla reddetmiştir.
Sayfa 549 - Bunlar benim de kafamı karıştırdı.