Kitap Kadın

9/10
·496 syf.··
Beğendi
·
2026 23. kitabı
Belki "Ey Türk genci" "neydi birinci vazifen?" -Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyeti'ni ilelebet muhafaza ve müdafaa etmekti. Son günlerde yaşanan üzücü olaylardan sonra tüylerim diken diken okudum kitabın son sayfalarını. Gözlerim dolarak; "nerde hata yapıyoruz çocuklarımızı, gençlerimizi yetiştirirken" diye sorguluyorum kendimi Sevgi gibi gözü kara, vatanına, milletine, atasına sahip çıkan kızlar, Yiğit gibi cesur, ülkesi ve sevdikleri için canını feda eden gençlerimiz nerde? Keşkelerle doldu içim kitabı okurken. Ama BELKİ lerle de umuda tutundum. Yine @semasoykan araştırmacılığının farkını eminim kitabı okuyunca daha iyi anlayacaksınız. Evet, Belki bir Kıbrıs Romanı. Öyle bir roman ki içinde tarihin en ince ayrıntıları, gün yüzüne çıkmamış gerçekler, savaşın bıraktığı derin izler, acı, nefret, siyasi oyunlar, tabiki mücadele, umut, direniş ve gerçek aşk var. "#kıbrıs sadece bir ada değildir, Doğu Akdeniz'in kalbidir." Bunu öyle iyi anladım ki kitabı okuyunca. Ne mücadeleler verilmiş, ne çok kanlar dökülmüş, kurulan oyunlara rağmen nasıl direnmekten vazgeçmemişler. Bizler (heleki yeni nesil gençler) hiç bir zorluk görmediğimiz halde hep şikayet halindeyiz. Bugünlere nasıl geldik? Kimler sayesinde bu topraklarda özgür ve hür bir şekilde yaşıyoruz? Bu ve daha bir çok sorunun cevabını kitapta bulabilirsiniz. Özellikle gençler olmak üzere herkes okumalı bu değerli kitabı. Teşekkürler @semasoykan #semasoykan #doğankitap #kendimaldım #okudumbi̇tti̇
1000Kitap
BelkiSema Soykan · Doğan Kitap · 2025595 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·500 syf.··
Beğendi
·
2026 22. kitabı
KEŞKE "KEŞKE, yaptığımız hataların geçilmiş çığlığıdır." "Yazmak sessiz, bir çığlık, güçlü bir isyandır." "Kadınlar değişmezse, eğitilmezse, cesaretlenmezse bir ülkede değişim de, devrim de olmaz." "Sevmek sevgini yüzüne haykırmak değildir, sevmek, ondan karşılık beklemek değildir. Sevmek,yüreğinde yanan, ateşle kavrulurken, gerektiğinde ona uzaktan bakabilmekle yetinmektir." Bir kaç alıntı ile başlamak istedim yorumuma ama altını çizmeden geçmediğim sayfa sayısı o kadar az ki. Sadece alıntılarla sayfalarca yazabilirim Keşke, bir köy enstitüsü romanı olsada yine yazarın yaptığı araştırmalar doğrultusunda geçmişe tarihi bir yolculuk yapıyoruz. Köy enstitülerinin ne şartlarda kurulduğunu, çekilen zorlukları, dönemin drenişçilerini en ayrıntılı bir şekilde gözler önüne seriyor. Sabia,nın (a ile arada h yok) cezaevinde olan babası ile kavuşmasını, tek iyi yaptığı şey yazmak olan basınında yazdığı mektuplar aracılığıyla olaylar sırası ile anlatılıyor. Tarihi olaylar kaynaklara dayanılarak anlatılmış. Bu bölümlerde bazı okurlar sıkılabilir ama sabırla okuyun derim. Ben her altını çizdiğim olayı, soru işareti koyduğum yeri araştırmak için not ettim. Ama ne anlatım? yine nasıl bir kurgu? Yazarımız burada farkını yine kalemi ile isbatlamış Geçmiş ve gelecek arasında ki kurgu ve bağlar çok yerinde, etkili, sessiz sessiz insanın içine işleyen tarzda. Yeri geldiğinde tarihi olaylara uzun uzun yer verilmiş. Meğer bilmediğimiz ne kadar olaylar yaşanmış. Ülkem yıllardır nelerle mücadele etmiş. Kadınlarımız ne zulümler çekmiş, vatan haini ilan edilen erkekler ne işkenceler görmüş. Lakin arada bir kaç Cumhuriyet insanı kalmış ki, mücadeleyi bırakmamış. Keşke, bunlar olmasaydı, şu an güzel ülkem ne durumlarda olurdu diye düşünmeden edemiyorum. Bu ülkenin, Fikret gibi, Sabia lar gibi
1000Kitap
KeşkeSema Soykan · Alfa Yayınları · 20212,023 okunma
9/10
·316 syf.··
Beğendi
·
2026 20. kitabı
Adsız Roman #1864 Çerkez Sürgünü ve Soykırımı Gerçekten de yaşananlara ne ad vereceğimi bulamadığım, Adsız bir roman okudum. Savaş, zulüm, sürgün,göç, sevgi, aşk, nefret, geçmiş, gelecek, ölüm ve bedeli çok ağır ödenmiş olsada sonunda mutluluk var bu kitapta. Sanırım giderek #semasoykan bağımlısı oluyorum Gerçeğe dayanan mektuplar ile tarihi olayları öyle iyi kurgulanmış ki, hiç zorlanmadan hem bir roman okuyorsunuz hem de geçmişi yaşıyorsunuz. Her ne kadar o acıları yaşayanların yerine kendimi koymaya gücüm yetmesede okurken içim paramparça oldu Şimdi ki zamanda olaylar İstanbul da geçiyor. Baş karakter Neri nin dedesi ve geçmişi ile yüzleşmek için yurtdışından yanında getirdiği küpün içinde ki mektuplar ile de eskiye, Kuzey Kafkasya'dan Osmanlı'ya sürgün edilen Çerkeslerin başından geçenleri en ince ayrıntısına kadar okuyoruz. Yani Neri ile ananesinin ona yazdığı adını onun koymasını istediği mektuplar eşliğinde bir soykırıma şahitlik ederken, Janset ile Jankat aşkına da tanıklık ediyoruz. Elbruz'un sevgisini de unutmamak gerekiyor. Şimdiki zamanda Neri ile Aras ın aşkını yaşarken geçmişte de Janset ile Jankat aşkını okuyacağız. Gerçekten sevgi neydi? Buna kitapta şahit olacaksınız. Ama en büyük yarayı soykırımı yaşayanların anlattıkları oluşturacak içinizde. Deniz kenarında yıllarca insan kemikleri vardı. Kargalar erkek sakallarından ve kadın saçlarından yuvalarını kurardı. Deniz yedi yıl boyunca karpuz gibi insan kafataslarını attı sahile. Benim orada gördüklerimi düşmanımın bile görmesini istemem. İki kişilik gelecek için üç kişiden birinin fedakarlık yapması gerekiyordu. Ve daha fazla acıya ortak olacağınız aynı zamanda da içimizdeki umudu yitirmeyeceğimiz bu romanı mutlaka okuyun derim. Keyifli okumalar #adsızroman #soykırım #çerkes
1000Kitap
Adsız RomanSema Soykan · Alfa Yayıncılık · 2024912 okunma
10/10
·304 syf.··
Beğendi
·
2026 21. kitabı
MOMO Zaman... Kum taneleri akıp gitti. Zaman bitti. Zaman biter mi? Ya biterse? Hiç düşündünüz mü; zaman, sizin için ne ifade ediyor? Doğru kullanabiliyor muyuz? Yoksa hepimiz o kapitalis düzenin birer dişlisi mi olduk? Neden bu kitabı bugüne kadar erteleyip durdum ki? Diye; kendime söylenmeden edemiycem. Ne okudum ben böyle? Masal desem,masal değil. Hikaye desem hikaye değil. Tek bir gerçek var. O da doğruların suratımıza sessiz sessiz vurması. Yazarın kitaplarının genellikle çocuk kitabı olmasından dolayı #momo da öyle düşünülebilir. Ama bence önce yetişkinlerin okuması gereken bir eser. Ve sonra bütün çocuklarımıza okutmalıyız. Hep bir koşturmaca, hep bir yerlere yetişme telaşı, zamanı yetirememek. Hiç bir şeye yetememek. Hayatın ritmine ayak uydururken kendimize ve çevremizdeki insanlara ne kadar zaman ayırabiliyoruz ki. Yazarın da dediği gibi sanki zaman avcıları hayatımızdan dakikaları,saniyeleri sessiz sessiz çalıyor. Zamanın yanı sıra dinlemenin de önemini sessiz kalarak da bir çok şeyi başarabileceğimizi çok akıcı bir dille anlatıyor yazar. Hani deriz ya; nerde o eski çocukluk günlerimiz diye. Kıyafetlerimiz eskiydi, oyuncakğımız hiç olmadı, salça ekmek ile mutlu ve hayal gücümüz sonsuz olan çocuklardık Daha neler var içimde yazmak istediğim ama biraz kendimle kalıp düşünmek istiyorum. Avrupa Gençlik Kitap Ödülü Şeref listesine giren eser bir çok dile de çevrilmiştir. Bazen küçük bir çocuk size çalınan zamanınızı geri getirmeyi başarır. Mutlaka okuyun ve Momo ile zaman yolculuğuna çıkın derim. Keyifli okumalar #momo #michaelende #zaman #okudumbi̇tti̇
1000Kitap
MomoMichael Ende · Pegasus Yayınları · 201782,4bin okunma
10/10
·79 syf.··
Beğendi
·
2026 19. kitabı
Senden Ötürü Mart ayının son soğuk günlerinde içimizi ısıtacak ve hislerimize tercüman olcak güzel bir şiir kitabı ile geldim. Yazarımız @omerfarukkaramann ın da dediği gibi şiir, insanın iç dünyasının en samimi yansımasıdır. Her türlü olumsuzluklara rağmen benim de iç dünyam hep rengarenktir. Sanırım bunu artık bilmeyen yok gibi Renkleri, doğayı, çicekleri çok seviyorum. En ufak bir tomurcuktan feyz alıyorum. Tam da istediğim gibi bir şiir kitabı okudum diyebilirim. Her dizesinde hayatımdan izler bulduğum, belki de hayata başka bir pencereden bakmamı sağlayan duygu yüklü dizeler. Peki bu kitabın en güzel özelliği ne? Diye soracak olursanız da her şiiri sesli olarak dinleyebiliyorsunuz. Nasıl mı? Her sayfanın üst köşesinde karekodu okutup, çeşitli müzik platformlarında dinleyebiliyorsunuz. Ben bu uygulamaya bayıldım doğrusu. #groupechoverse nin seslendirmesiyle eşsiz bir müzik ziyafeti yaşamak isteyenlere kitabı tavsiye ederim. Farkı ile içimizde izler bırakan,bu güzel şiirsel şöleni bizlerle buluşturan @edebi.turta ya çok teşekkür ediyorum #şiir #şair #edebiturtaileokuyoruz
1000Kitap
Senden ÖtürüÖmer Faruk Karaman · Kamutay Yayınları · 2025117 okunma