Alandan olmam sebebiyle başta kitabın basit bir anlatımı olduğunu düşündüm ve rüyalarla yapılan terapi hikayesi olarak ifade edilmesi sebebiyle beklentim yükselmiş olsa gerek pek sevemedim. Sonrasında okudukça kitabın içine çekildiğimi ve yazılanlar içinde derinleştiğimi hissettim. Yazarın çok güzel betimlemeleri ve güçlü ifadeleri mevcut, alıntılanacak oldukça fazla yer vardı. Hikaye ve terapi sürecinden çok metaforlar ve derin söylemleri dikkatimi çekti diyebilirim. Yazarın gönlüne ve kalemine sağlık. Meslektaşlarım ve psikolojiye ilgi duyan kişiler okuyabilirler.
8/10
İç aileyi konuşmuştuk sizinle. Dışarıda gördüğümüz herkesin içimizde de temsilleri oluşur, bu temsiller de iç seslerimize dönüşürler demiştim. Dışarıdaki imgeler iç dünyamızda simgeleşir. Bu vesileyle dışarıda onlara fiziksel olarak erişemesek de içimizde uyanmış bir yön olarak bize eşlik ederler. Şimdi sizin rüyanızdaki terapist, sizin içinizdeki yeni bir yön, yeni bir ses. Yani iç terapistiniz. Terapi seanslarınız bittiğinde yolculuğa içinizdeki uyanan yön ile devam edeceksiniz. Size her zaman rehberlik edebilecek olgun bir yön uyandı. Kesintisiz bağlanabileceğiniz bir terapist.
Hayat da gelişim de rasyonel aklın anladığı gibi lineer bir sistemde değil, dairesel bir sistemde ilerleyen bir süreç. Dairelerin çapı genişler, daralır, merkeze doğru derinleşir, uzaklaşır.. İnsan zaten hep daireler çizer, aynı atomdan gezegenlere kadar daireler çizen kâinat gibi. Daireler çizmek aynı yoldaymış gibi hissettirse de eğer kişi var oluşunda gerekli sıçramayı yapıp üst bakışlara geçebilirse ve katmanlarında da hareket edebilirse dönüşüm başlar ve dönüşen insan için yol aynı olmaz. Daire başka boyutlarda çizilmeye devam eder. Bu da insanın belki tanıdık hissettiren "yine"lerini doğuran benzer bir alanda ama aslında tam olarak bambaşka bir farkındalık ve öğrenme boyutundaki hareketine işaret eder.