Bolivya yerlileri 1952'de yapılan devrimle haklarına kavuşuncaya kadar pongolar* köpeklerle bir arada uyur, köpeklerin yemek artıklarıyla beslenir, beyazlarla konuşabilmek için yere diz çökerlerdi. Binek hayvanı yokluğunda yerliler yük hayvanı gibi kullanılmıştı uzun süre.