Reyhan k.

83.Hadisten
"Ey iman edenler! Allah'a karşı gelmekten sakının ve O'na yaklaşmaya vesile arayın ve O'nun yolunda cihad edin ki kurtuluşa eresiniz." (Maide 5/35) âyetinde bazı sırlar vardır. Bunlardan biri şu şekildedir: Cenâb-ı Allah'a ibadet edenler iki kısma ayrılır. Bir kısmı, Allah Teâlâ'ya ilâh olduğundan dolayı ibadet eder. Bu kısmın ibadet ve taati çok ihlâslıdır. Cenâb-ı Hak'tan başka bir gayeleri yoktur. Diğer kısmın ise ibadet ve taati, ahiret nimetlerine kavuşabilmek gibi bir gaye içindir. Şüphe yok ki, birinci kısımdakilerin dereceleri daha yüksektir.
Sayfa 93 - Semerkand·Kitabı okuyor
Din
Görkem Alptekin isimli okura yanıt verildi
Reyhan k.
Birinci kısımda Allah'a kavuşmak için ibadet edenlerden bahsediyor. 2.kısımda ise cennet ve oradaki nimetler için ibadet edenlerden bahsediyor. Sonuçta cennete giren herkes Allah'ı görmeye nail olamayacak.
Reklam
83.Hadisten
"Ey iman edenler! Allah'a karşı gelmekten sakının ve O'na yaklaşmaya vesile arayın ve O'nun yolunda cihad edin ki kurtuluşa eresiniz." (Maide 5/35) âyetinde bazı sırlar vardır. Bunlardan biri şu şekildedir: Cenâb-ı Allah'a ibadet edenler iki kısma ayrılır. Bir kısmı, Allah Teâlâ'ya ilâh olduğundan dolayı ibadet eder. Bu kısmın ibadet ve taati çok ihlâslıdır. Cenâb-ı Hak'tan başka bir gayeleri yoktur. Diğer kısmın ise ibadet ve taati, ahiret nimetlerine kavuşabilmek gibi bir gaye içindir. Şüphe yok ki, birinci kısımdakilerin dereceleri daha yüksektir.
Sayfa 93 - Semerkand·Kitabı okuyor
Din
Reyhan k.
Rabbim bizlere birinci kısımdakilerden olabilmeyi nasip eylesin.🤲🏻🌹
Allah’ım kalbimiz dengini, sevgimiz lâyığını bulsun. Dallanıp budaklanabileceğimiz bahçelerde çiçek açalım. Bizi yarı yolda bırakacaklarla yorma, nasibimiz bizi kolaylıkla ve güzellikle bulsun. Solmuş çiçeklerimizi umudun yağmurlarıyla dirilt ve yeşert.🌸
Din
Reyhan k.
Amin🤲🏻🌹
Sırf marjinal görünmek, ucuz bir etkileşim kasmak ve popüler olana burun kıvırarak 'farklı' olduğunu sanmak için Türkiye’nin en sağlam kalemlerine saldıran bu paçoz kibrin, aslında zihnindeki devasa boşluğun yankısından başka bir şey değil! Livaneli veya Ümit senin o sığ dünyana kitap yazsa, o cümlelerin altındaki toplumsal sancıyı ya da felsefi derinliği kavrayacak çaptan yoksunsun zaten. 'Bana kitap yazsalar okumam' diyerek kastığın o kof elitizm, tamamen cehaletinin ve dar görüşlülüğünün üstüne örttüğün bir kılıf. Siz bu platformları edebiyatı yaşatmak için değil, kendi şişkin, bomboş egolarınızı vitrine koymak için kullanıyorsunuz. Kendi karanlık, dogmatik ve at gözlüklü mağaranızda, o çok sevdiğiniz cehaletle çürümeye devam edin! Ahmet Ümit ve Zülfü Livaneli ağır taştır altında kalırsınız!
Alıntı

Fatma Buse

@fatmabuse_aksak
·
Bana kitap yazsa dâhi okumayacağım yazarlar - Zülfü Livaneli -Ahmet Ümit
Reyhan k.
Fikir özgürlüğü vs. diye dolanıp da fikrini beğenmediğiniz her insana hakaretler yağdırmak, sayıp dökmek ne kadar tutarlı bir davranış bilemiyorum. Biri sizinle aynı şeyi düşünmedi diye kendisini 'farklı' ilan etmiş olmuyor veya 'sığ düşünceli' de olmuyor. Onlardan alabileceğimiz şeyi almamak isteyebiliriz. Kendi çapında iyi yazarlar olabilirler. Ama ben fikrimin uyuşmadığı birini okumak istemiyorum diye neden 'sığ görüşlü' damgası yiyorum. Çok gereksiz ve saçma bir yorum olmuş. İnsanların kimseye zarar vermeyen düşünceleri için kendinizi bu kadar yormayın.