Ebu Zerr radıyallahu anh şöyle demiştir: Ramazan ayında Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem ile birlikte oruç tuttuk. Ramazan ayından yedi gün kalıncaya kadar bize farz namazdan başka hiçbir şey kıldırmadı. Yedi gün kalınca gecenin üçte biri geçinceye kadar bize gece namazı (teravih) kıldırdı. Altıncı (yani yirmi dördüncü) gün yine farzdan başka namaz kıldırmadı. Beşinci yani yirmi beşinci gece yarısı geçinceye kadar bize namaz kıldırdı. Ben, "Ey Allah'ın Rasûlü! Bu gece bize daha fazla namaz kıldırsanız" dedim. Şöyle buyurdu: "Bir kimseye, imam namazdan ayrılana kadar cemaatle namaz kılarsa, geceyi ibadetle geçirmiş gibi sevap yazılır." Dördüncü yani yirmi altıncı gece olunca bize namaz kıldırmadı. Üçüncü yani yirmi yedinci gece olunca ailesini, hanımlarını ve insanları toplayıp hepimize namaz kıldırdı, öyle ki felahın geçeceğinden korktuk. -Ravi dedi ki: "Felah nedir?" diye sordum. Ebu Zerr, "Felah, sahurdur" dedi.- Sonra ayın geri kalan kısmında bize bir daha namaz kıldırmadı.