Mustafa

Mustafa
İnsan olmanın yükü var... x=y ise Sen=Ben olmalı Denklemi kurduğun an kavuşmalı... Siteyi GT amaçlı kullanmıyorum!
Lisans UÜ
Kahramanmaraş
28 Temmuz
911 okur puanı
Eylül 2017 tarihinde katıldı
Lütfen 5 dakikanızı ayırır mısınız?
Hayatımın en zor günlerinden birini geçirdim bugün. Ama sokaktaki canların yaşadığı şeylerin yanında bizim zor günlerimiz ne ki! Hiçbirimiz arabanın arkasına bağlanıp ciğerimiz patlayana kadar koşturulmadık mesela. Hiçbirimiz ''aa birisi bize yemek koymuş'' umuduyla sevinip zehirlenmedik. Hiçbirimiz kımıldamayalım diye kemerle boğazımız sıkılıp tecavüze uğramadık. Hiçbirimiz kar kış demeden yüzlerce hemcinsimizle beraber içinde tek lokma olmayan ormana atılmadık. Hiçbirimiz durduk yere diri diri yakılmadık mesela. Ve hiçbirimiz toplanıp toplama kamplarına götürülmedik. Bu acıların yanında acı çektim üzüldüm demeye utanıyorum ben. Öyle bir toplumuz ki sokak hayvanlarına düşman kesildi herkes. Bir köpek birini ısırsa da isyan çıkarsak diye bekliyorlar. Mesela aylar önce küçük bir kız çocuğunu bir pitbull yaraladı diye binlerce köpeği topladılar. O masumların bir suçu yoktu. Kadına tecavüz eden, bilmem kaç yerinden bıçaklayan 'erkek'ler var diye bütün erkekleri de toplayalım o zaman toplumdan, kapatalım bir yere. Böyle bir çözüm şekli olamaz. Şimdi gelelim ''toplama'' olayına. Bakın iyi niyetle toplansınlar diyebilirsiniz. Çünkü siz sanıyorsunuz ki hayvanları alıp güzel yerlerde besleyip büyütecekler. Ancak soruyorum kaç kere barınağa gittiniz? Ben elliden fazla barınağa gittim ve hepsinde de eve ağlayarak döndüm. Bu ülkede kaliteli barınak sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Siz sanıyorsunuz ki orada ısınacaklar, doyacaklar ama bilmiyorsunuz ki küçücük kafeslere cinslerine dahi bakmadan, yaşlarına dahi bakmadan hepsini tıkıştırıyorlar. Lokantalardan ekmek falan getiriyorlar, öyle kaliteli mama falan yok. Açlar, soğukta donuyorlar ve en son ne oluyor biliyor musunuz? Kafesteki en zayıf köpeği yiyorlar. Bakın bu vahşettir ve bu vahşete ''toplansın bu köpekler'' diyen
1000Kitap
Mustafa isimli okura yanıt verildi
Mustafa
Ve şu kadar kaliteli bir ileti keşfete bile düşmemiş. Birileri bir şeyler üzerinden dövünecek haklı olarak diğeri aradan hafta geçmeden tam tersi ile ortaya çıkıp yine haklı olarak karşı tarafı suçlayacak. Bu şekilde bir ortamda kime neyi anlatacaksınız ki?
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Lütfen 5 dakikanızı ayırır mısınız?
Hayatımın en zor günlerinden birini geçirdim bugün. Ama sokaktaki canların yaşadığı şeylerin yanında bizim zor günlerimiz ne ki! Hiçbirimiz arabanın arkasına bağlanıp ciğerimiz patlayana kadar koşturulmadık mesela. Hiçbirimiz ''aa birisi bize yemek koymuş'' umuduyla sevinip zehirlenmedik. Hiçbirimiz kımıldamayalım diye kemerle boğazımız sıkılıp tecavüze uğramadık. Hiçbirimiz kar kış demeden yüzlerce hemcinsimizle beraber içinde tek lokma olmayan ormana atılmadık. Hiçbirimiz durduk yere diri diri yakılmadık mesela. Ve hiçbirimiz toplanıp toplama kamplarına götürülmedik. Bu acıların yanında acı çektim üzüldüm demeye utanıyorum ben. Öyle bir toplumuz ki sokak hayvanlarına düşman kesildi herkes. Bir köpek birini ısırsa da isyan çıkarsak diye bekliyorlar. Mesela aylar önce küçük bir kız çocuğunu bir pitbull yaraladı diye binlerce köpeği topladılar. O masumların bir suçu yoktu. Kadına tecavüz eden, bilmem kaç yerinden bıçaklayan 'erkek'ler var diye bütün erkekleri de toplayalım o zaman toplumdan, kapatalım bir yere. Böyle bir çözüm şekli olamaz. Şimdi gelelim ''toplama'' olayına. Bakın iyi niyetle toplansınlar diyebilirsiniz. Çünkü siz sanıyorsunuz ki hayvanları alıp güzel yerlerde besleyip büyütecekler. Ancak soruyorum kaç kere barınağa gittiniz? Ben elliden fazla barınağa gittim ve hepsinde de eve ağlayarak döndüm. Bu ülkede kaliteli barınak sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Siz sanıyorsunuz ki orada ısınacaklar, doyacaklar ama bilmiyorsunuz ki küçücük kafeslere cinslerine dahi bakmadan, yaşlarına dahi bakmadan hepsini tıkıştırıyorlar. Lokantalardan ekmek falan getiriyorlar, öyle kaliteli mama falan yok. Açlar, soğukta donuyorlar ve en son ne oluyor biliyor musunuz? Kafesteki en zayıf köpeği yiyorlar. Bakın bu vahşettir ve bu vahşete ''toplansın bu köpekler'' diyen
1000Kitap
Mustafa isimli okura yanıt verildi
Mustafa
Çözüm öneriniz sadece barınaklar ve orada hayvanların yaşadıkları olmamalı ben de bunu anlatmaya çalışıyorum. İşi ve hevesi bitince ortalığa bırakıp insanlara musallat edenlere olmalı. Bunun üzerinden yola çıkılıp kanunlar hazırlanmalı. Onun haricinde benim gözümle o hayvanların adam boyu karda kışın burada neler yaptığını neler yaşadığını benim gözümle görmeden anlamazsınız.
Lütfen 5 dakikanızı ayırır mısınız?
Hayatımın en zor günlerinden birini geçirdim bugün. Ama sokaktaki canların yaşadığı şeylerin yanında bizim zor günlerimiz ne ki! Hiçbirimiz arabanın arkasına bağlanıp ciğerimiz patlayana kadar koşturulmadık mesela. Hiçbirimiz ''aa birisi bize yemek koymuş'' umuduyla sevinip zehirlenmedik. Hiçbirimiz kımıldamayalım diye kemerle boğazımız sıkılıp tecavüze uğramadık. Hiçbirimiz kar kış demeden yüzlerce hemcinsimizle beraber içinde tek lokma olmayan ormana atılmadık. Hiçbirimiz durduk yere diri diri yakılmadık mesela. Ve hiçbirimiz toplanıp toplama kamplarına götürülmedik. Bu acıların yanında acı çektim üzüldüm demeye utanıyorum ben. Öyle bir toplumuz ki sokak hayvanlarına düşman kesildi herkes. Bir köpek birini ısırsa da isyan çıkarsak diye bekliyorlar. Mesela aylar önce küçük bir kız çocuğunu bir pitbull yaraladı diye binlerce köpeği topladılar. O masumların bir suçu yoktu. Kadına tecavüz eden, bilmem kaç yerinden bıçaklayan 'erkek'ler var diye bütün erkekleri de toplayalım o zaman toplumdan, kapatalım bir yere. Böyle bir çözüm şekli olamaz. Şimdi gelelim ''toplama'' olayına. Bakın iyi niyetle toplansınlar diyebilirsiniz. Çünkü siz sanıyorsunuz ki hayvanları alıp güzel yerlerde besleyip büyütecekler. Ancak soruyorum kaç kere barınağa gittiniz? Ben elliden fazla barınağa gittim ve hepsinde de eve ağlayarak döndüm. Bu ülkede kaliteli barınak sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Siz sanıyorsunuz ki orada ısınacaklar, doyacaklar ama bilmiyorsunuz ki küçücük kafeslere cinslerine dahi bakmadan, yaşlarına dahi bakmadan hepsini tıkıştırıyorlar. Lokantalardan ekmek falan getiriyorlar, öyle kaliteli mama falan yok. Açlar, soğukta donuyorlar ve en son ne oluyor biliyor musunuz? Kafesteki en zayıf köpeği yiyorlar. Bakın bu vahşettir ve bu vahşete ''toplansın bu köpekler'' diyen
1000Kitap
Mustafa isimli okura yanıt verildi
Mustafa
Ve şuan çalıştığım şantiye çevresi yüzlerce köpekle dolu. Hepsini geçtim bir çoğu da yavruladı. Arabayla geçerken bile arabaya saldırıyor bir lokma ekmek için. Hayvan bakmak heves işinden çıkıp gönül işine dönerse biter bu tartışmalar. Başka türlü onlar hayvanseverlere, hayvanseverler onlara saydırır durur...
Lütfen 5 dakikanızı ayırır mısınız?
Hayatımın en zor günlerinden birini geçirdim bugün. Ama sokaktaki canların yaşadığı şeylerin yanında bizim zor günlerimiz ne ki! Hiçbirimiz arabanın arkasına bağlanıp ciğerimiz patlayana kadar koşturulmadık mesela. Hiçbirimiz ''aa birisi bize yemek koymuş'' umuduyla sevinip zehirlenmedik. Hiçbirimiz kımıldamayalım diye kemerle boğazımız sıkılıp tecavüze uğramadık. Hiçbirimiz kar kış demeden yüzlerce hemcinsimizle beraber içinde tek lokma olmayan ormana atılmadık. Hiçbirimiz durduk yere diri diri yakılmadık mesela. Ve hiçbirimiz toplanıp toplama kamplarına götürülmedik. Bu acıların yanında acı çektim üzüldüm demeye utanıyorum ben. Öyle bir toplumuz ki sokak hayvanlarına düşman kesildi herkes. Bir köpek birini ısırsa da isyan çıkarsak diye bekliyorlar. Mesela aylar önce küçük bir kız çocuğunu bir pitbull yaraladı diye binlerce köpeği topladılar. O masumların bir suçu yoktu. Kadına tecavüz eden, bilmem kaç yerinden bıçaklayan 'erkek'ler var diye bütün erkekleri de toplayalım o zaman toplumdan, kapatalım bir yere. Böyle bir çözüm şekli olamaz. Şimdi gelelim ''toplama'' olayına. Bakın iyi niyetle toplansınlar diyebilirsiniz. Çünkü siz sanıyorsunuz ki hayvanları alıp güzel yerlerde besleyip büyütecekler. Ancak soruyorum kaç kere barınağa gittiniz? Ben elliden fazla barınağa gittim ve hepsinde de eve ağlayarak döndüm. Bu ülkede kaliteli barınak sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Siz sanıyorsunuz ki orada ısınacaklar, doyacaklar ama bilmiyorsunuz ki küçücük kafeslere cinslerine dahi bakmadan, yaşlarına dahi bakmadan hepsini tıkıştırıyorlar. Lokantalardan ekmek falan getiriyorlar, öyle kaliteli mama falan yok. Açlar, soğukta donuyorlar ve en son ne oluyor biliyor musunuz? Kafesteki en zayıf köpeği yiyorlar. Bakın bu vahşettir ve bu vahşete ''toplansın bu köpekler'' diyen
1000Kitap
Mustafa
Gözlerinin önünde evladının kuduz olup can çekiştiğini gören anneden daha mı fazla şimdi sizin acınız? Hiç sokakta bir köpek tarafından kovalanıp, ısırıldınız mı? Sözlerim yanlış anlaşılmasın, tasvip etmiyorum o hayvancağızın o şekilde öldürülmesini. Hiç bir canlı öyle bir muameleye maruz kalmamalı. Bitki bile. O hayvana o muameleyi yapan burada olmazsa ahirette illaki cezasını çekecek. Bizim burada amacımız barınaklar olsun olmasın tartışması olmamalı. Bu hayvanları hevesleri geçince sokağa atanlar olmalı. Bir yayla yerinde yaşıyorum. Yazın yana yana sürüleri için koruyucu köpek arayan, eve haşere girmesin diye kedi arayan yüzlerce insan kış geldiğinde o hayvanları başıboş bir şekilde bırakıp gidiyor, kışı geçirmek için şehir merkezlerine. Bizim burada hedefimiz bunların önüne geçmek olmalı. Onun dışında kimse bir adım öteye geçemez. Bir taraf başıboş hayvan çocuklara saldırdı, diğer tarafta barınakta hayvanlara kötü muamele yapılıyorun ötesine geçemeyiz.
Kadınlar evlenince, her şeyi unutuyorlar, önce temizlik diye tutturuyorlar. Sonra çoluk çocuk derken, kocalarım unutuyorlar. Elin hak diye tükürdüğü­nü, biz hap diye kaparız!”
Mustafa
Hak diye tükürdüklerini, biz hap diye kapınca, kadınların aklı başına gelir ama, ne fayda!