Rabia İnanç

Rabia İnanç
@Roke_min
Sanat seven biri.
Puan vermedi·432 syf.··
2025 34. kitabı
Monster animesinin felsefesinden bahsetmek istiyorum. Animedeki bütün karakterler her zaman Johan'ın ne kadar korkunç ve güçlü biri olduğundan, hatta parmak oynatmadan bütün bir yetimhanede katliam yaşanmasını sağlayan bir karakter olduğundan bahseder. İzleyen herkes sonuna kadar Johan'ın doğaüstü güçlere sahip olup olmadığını merak eder. Fakat sonunda doğaüstü güçlere sahip olması bir yana dursun aslında normal bir insan olduğunu görürüz. Johan her zaman nasıl olduğunu bilmediğimiz şekillerde (Daha çok manipülasyon şeklinde) kötü sonuçlara sebebiyet verir. Fakat bunu nasıl yaptığı bize asla gösterilmez çünkü burada vurgulanmak istenen şey nasıl olduğundansa sonuçları olmuştur. Bu durum aslında sadece toplumun ne kadar kolay bir şekilde manipülasyon edilebileceğini gösterir bizlere. Bunu daha kolay anlamanız için bir örnek vereceğim. Bir ressam çok iyi çizim yaptığın söyleyip çizimi gösterir ve siz de onun çok iyi bir ressam olduğunu düşünürsünüz fakat bunu nasıl yaptığını asla görmemişsinizdir, sadece sonucuna inanmışsınızdır. Johan'ın durumu da buna benzer. İnsanlar sadece Johan'ın ne kadar korkunç olduğunu söyleyip kendilerine bunu aşılar ve karşı karşıya kaldıklarında ise gerçekten Johan'ın öyle biri olduğunu düşünürler. Bir diğer düşüncen ise bana göre burada Johan Liebert bir kişiyi değil, toplumu temsil ediyordu. Daha doğrusu toplumdaki bir kısmı. Toplumda öyle bir kısım var ki insanları kolayca manipüle edip o ırkı yok oluşa kadar sürükleyebilir, ve bunu parmaklarını bile kaldırmadan yaparlar. Bu durumda önemli olan asla nasıl olduğu değil, sonuclarıdır. Fakat asıl ilgilenilmesi gerekilen kısım nasıl olduğu olmalıdır. Yani Birinci Dünya Savaşı'nın nasıl başladığına değil de sonuçları ile ilgilenemiz gibidir bu. Burada insanlar Johan'ın nasıl bu ölüm ve
Monster Cilt 1Naoki Urasawa · Marmara Çizgi · 2021587 okunma
Reklam
Puan vermedi·68 syf.··
2025 8. kitabı
Adamın hiçbir suçu olduğunu düşünmüyorum, sonuçta kadın adamın nasıl bir insan olduğunu, kişiliğini, nasıl kişilerle takıldığı gibi ayrıntıları bilmesine rağmen ona kendi isteğiyle gitmişti. Ve her gün başkası ile görüşseniz siz de 3-5 yıl önceki birini hatırlamazsınız. Adama da her gün başkası ile görüşmeseydi diyemezsiniz onun hayatı sonuçta birkaç saatte onun yanına gelen bir kadın hakkında birkaç saatlik bir ilişkiden ilerisini düşünmemesi gayet normal.
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,7bin okunma