Bazen esmer bir erkek çocuğu görüyorum, gözlerinin içine bakıyorum, çocuğun gözlerinde görüyorum onu, uçan kuşun kanadında, yani Yağmurun tenime dokunuşunda, Kürtçe bir ağıtta, bir halayda, bir Ahmet Kaya şarkısında, bir bağlamaya dokunan ince parmaklı ellerde ve tüm ez te hezdıkımlarda görüyorum ben onu.
Gün gelir de beni unutursun demiştin
Kalbindeki bu derdi uyutursun demiştin
Ne ben seni unutabildim
Ne bu derdimi uyutabildim
Ne bu gönlümü avutabildim
Unutamam seni unutamam seni
Unutamam seni unutamam
Ey fırtınalı bayır, ey mazlum Diyarbakır
Dağlarında kızıl ateş, alnımda kızıl bakır
Çiğdemler solar gibi, anneler yanar gibi
Dizlerine döküldüm, ağlama Diyarbakır
Sen hiç doğduğun topraklar yüzünden terörist olmakla suçlandın mı? Ana dilini konuşmak istediğin için hapis yattın mı? Anne babanın sana vermek istediği isim yasak olduğu için değiştirildi mi hiç? Ülkeni gerçekten seviyor olmana rağmen vatan haini ilan edildin mi?