SATIR ve SÜKÛT

SATIR ve SÜKÛT
@Rukiye_orcan
6/10
·127 syf.··
Beğendi
·
2020 30. kitabı
·
39 günde okudu
·
Okunma: 09 Eylül 2020 13:01
Çok heves ederek aldım ama okurken o kadar zorlandım ki hiç beklediğim gibi bir kitap çıkmadı. Bir ara yazarın Türk olduğunu unutup kim yapmış bunun çevirisini diye açıp baktım :( cümleler maalesef ki çok kötüydü, ya da yazara haksızlık etmek istemem ben okumayı becerememiş olabilirim :/
Gandhi ya da Hint Kirazının GölgesindeSalâh Birsel · Sel Yayıncılık · 201569 okunma
SATIR ve SÜKÛT
Salah Birsel genelde ilginç kelimelerle sıradışı cümleler kurmayı sever. Evet hem konusundan hem anlatım tarzından dolayı biraz kafa karıştırıcı ama Gandhi' ye farklı bir bakış açısı getirmiş. Kısacası sorun sizde değil okuyan çoğu kişi zorlanmıştır diye düşünüyorum.
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
7/10
·320 syf.·
2018 216. kitabı
GÖKYÜZÜNDE MİLYARLARCA YILDIZ VARKEN, NASIL OLUR DA AYNI YILDIZIN ALTINDA BULUŞABİLİRİZ? Hastalık görkemli bir şey değil. Anlamı yok. Bir şeyden (kanserden) ölmek şerefli bir şey değil! (sayfa 218-pegasus) Bu alıntıyı okurken bir şey fark ettim. Çok önemli bir şey. Ben, biz kanseri hiç bilmiyormuşuz. hiç tanımamışız kanseri. Bu yüzden de kanserden ölenleri çok yad etmiyoruz. Nefes almayı çok kolay bir şey sanmışız. Size nefes almak onlar için büyük bir lütuf desem. Veya bir bacağa sahip olmak veya görmek... Yarım olmak ne kadar da korkunçmuş! Kitap bana onların acılarını bir nebze de olsa anlamamı sağladı. Ölümü bir misafir bekliyormuş gibi bekliyorlar. Hayatlarındaki insanlar (anne, baba vs.) çocuğumuz, kardeşimiz öldükten sonra hayatımıza nasıl devam ederiz diye düşünerek yaşıyorlar. Daha önce hiç bu konuda böyle detaylı düşündüğümü hatırlamıyorum. Ama bu kitap benim yaşamadığım bir hayatı anlattığından çok etkilendim. SPOİLER Kitap iki kanser çocuğun aşkını anlatıyor. Birbirlerine aşktan başka verecek şeyleri olmayan bu iki genç daha fazlasını verebilmek için çaba sarf ediyorlar. Biri oksijen tüpüyle gezmek zorunda diğerinin de bir bacağı protez... Acaba ölmeden önce kaç gün daha birbirimize bakabileceğiz diyerek yaşıyorlar. Üstüne üstlük kanser olduktan sonra sosyal çevrelerince soyutlanıyorlar. Ama bu haksızlık!! Yaşarken bile ölü olduklarını düşünüyorlar ki şöyle bir alıntı daha yapayım: -Öldüğünü düşünmüyorum. Bence sadece birazcık kanserin var... (sayfa 219-pegasus) Bu da hayat mı? Kitaba 7 puan verdim. Çünkü olaylar hızlı gelişti hem de bayaa hızlı. İlk görüşte aşk tabiri vardı kitapta ve daha tanışalı 1 ay bile olmayan 2 çocuk Hollanda ya gittiler. Bu da bana saçma geldi. Bir de pegasus yayınlarını kınadım. Şuraya alıntıyı bırakayım da
İlişkiler
Aynı Yıldızın AltındaJohn Green · Pegasus Yayınları · 201726bin okunma
SATIR ve SÜKÛT
Yazım yanlışı olarak söylediğin yerde aslında adam sarhoş olduğu için o şekilde yansıtmaya çalışmışlar duyguyu. Yani yazım yanlışı değil sembolik bir yazım şekli orası...