Rumil T.

Rumil T.
@Rumil_
Devran bî-sükûn...
Lisans
Ankara
7 Mayıs
46 okur puanı
Haziran 2025 tarihinde katıldı
Kaygı Gülü Açarken
"Kaygıların hası hiçlik kaygısıdır. Endişe ikliminin ötesindedir, hiçlik, bir şoktur; bir travma, bir anlam yitimi: Dipten gelen bir sarsıntı. Kirlenen dünyayı, pas tutmuş, yılışmış, cıvımış, tavsamış ruhu diriltme fırsatı: Mu­allakta bir keşif; bir bomboş oluş; hiç bilmediğiniz, tanımadığınız bir yer­de, yerçekiminin gökçekiminin, herhangi bir sesin, ışığın olmadığı bir yerde, sallanıp durma: Boğulma, boğuntu iç daralması: Kierkegaard’ın Angst’ı, Heidegger’e başka bir düzlemde ulaşıyor; sıradan alışkanlıklar dünyasından kopma, dayanılmaz bir özgürlük duygusu, Sartre’da “angoisse”, bir var olma kaygısı çok derinde: Hiçbir şey “verilmemiş” bi­ze, geçmiş yok; gelecek açık; “seçmelerle” oluşturacağız kendimizi, boş­luktan oluşacağız, hiçlikten..."
Ahmet İnam
Duygu ve Düşünce
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
"Aslında öldük, büyüyoruz ve doğacağız sonra. Sadece sıralama yanlış..."
Duygu ve Düşünce
Yaşama Tektoniği Üstüne Düşünceler
Bir zemin üzre doğduk. Zeminler üstünde yaşıyoruz. Boşluk da bir zemindir; sallantıda olmak da. "Muallak" bir zemin adıdır. Türlü zeminlerdeyiz; tutunuyoruz. Tutunmasak da tutunamama zemini içindeyiz. Bedenimiz bir zemindir; ona tutunuyor, onunla görünür oluyoruz bu dünyada. "Ruhumuz" bir zemin; öfkelerimiz, sevinçlerimiz, düşüncelerimiz... Toplumumuz, politik yaşam kültürümüz (Yaşama biçimimiz, gelenek ve görenekler, bilgimiz, düşünce ve inanç sistemlerimiz; bilim, din, sanat, ahlak düzenimiz, değerlerimiz...) bunlar hep dayandığımız zeminler... Zeminlerimiz ne kadar sağlam? Zeminlerimizin zemini var mı? Kimi varoluşçuların dediği gibi, biz insanlar, fırlatıldık mı boşluğa ya da evrene; yoksa ayaklarımızın altına zeminler konup, bize “haydi yaşa!” mı denildi? Zeminlerimizin farkında mıyız? İçimizden kimler, dayandıkları zeminlerin haritalarını çıkarabilir? Tek tek dayandığımız zeminlerin yanında, iki kişilik zeminlerimiz, üçlü, beşli, çoklu zeminlerimiz nelerdir, nasıl “özellikleri” var? Şu sava ne dersiniz: “Bir insanı tanımak, onun zeminlerini tanımaktır”? Hangi zeminlere yaslandığını, hangi zeminlerin “ayakları altında kaçtığını, hangilerine nelerin neden dolayı tutunup, hangilerine tutunamadığını anlamaya çabalamak”...
Ahmet İnam
Alıntı
"Kurtarabilir mi acep beni Genlerimdeki şizofreni..."
Ahmet İnam
Hâlsiz Kalmış Bir Ahlakın Cehenneminde
"Neden ilkeler yaşanamıyor? Çevrecilerin, feministlerin, dindar insanların, ideoloji yanlılarının ilkeleri yok mu? 'Ahlak Kod'ları var! Olmayan alanlarda da (teknoloji kullanımı, iyi ölüm-ötenazi-, iletişim, rekabet alanları gibi) kodları bulunmaya çalışılıyor. Bir takım kurallar yazılı hale getirilirse, ahlakın oluşturulabileceği düşünülüyor. Hukukla ilişkimizde de bu sorunun bir yanını görüyoruz. Hukuk kurallarını çıkarlarımız doğrultusunda eğip, bükmek istiyoruz. Kuralları 'delmek', kaçamak noktaları bulmada 'hile ahlakı', 'kurnazlık ahlakı', 'hinlik ahlakı' geliştirebiliyoruz. Şöyle bir bakınca insanın' ahlak çoktan elimizden gitmiş de haberimiz yok' diyesi geliyor... "
Sayfa 73 - Ahmet İnam