oku yorum

40 Yılda Devrim
Buyrun bir öğreti ortaya koyun ve toplumun temel yargılarını değiştirin. Örneğin sizin toplumunuzda insanlar paradan ve güçten dolayı değil de o öğretiye bağlanmaktan dolayı saygı görür hale gelsinler. Nebi (s.a.v.) eğitimsiz hali ile bunu yirmi üç yılda yüksek edebiyat içeren bir eserle ortaya koydu. Siz en büyük psikolog ve sosyologlarınızı etrafınıza alın; bari benzerini kırk yılda, şiirsel olmayan bir kitapla yapın.
Sayfa 211·Kitabı okuyor
Alıntı
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Fazla abartılmış
5/10
·352 syf.··
2026 3. kitabı
Açıkçası uzun uzun inceleme yapılacak bir kitap değil. Dili yalın ve anlaşılır. Hatta fazla yalın. Bir günde bitirdim. Yazarın yazım dili çok basit. Edebi üslup yok. Konu geliştirilseydi ve yazım dili farklı olsaydı daha iyi bir kitap olabilirdi. Vaadedildiği gibi bir psikolojik gerilim de yok kitapta. Merak unsuru da kuvvetli değil. 4/10 derim merak ve gerilim içeriğine. Kitabın neden bu kadar övüldüğüne mana veremedim açıkçası. Beklentimin oldukça altında kalan bir kitap oldu. Beğenenler hayatında ilk defa gizem gerilim konulu bir kitap okumuş olsa gerek detirtiyor insana...
Kitap Alıntısı
HizmetçiFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 202311,6bin okunma

oku yorum

, bir kitap okudu
5/10
·352 syf.··
2026 3. kitabı
Freida McFadden
8.5/10 · 11,6bin okunma

oku yorum

, şu anda okuyor
%17 (90/519 syf.)
Altay Cem Meriç
9.6/10 · 1.736 okunma
Bu Kadar Övmeyin
7/10
·816 syf.··
2026 2. kitabı
·
20 günde okudu
·
Okunma: 06 Ocak 2026 16:19
Bazı kitaplar bu platformda ve sosyal medyada o kadar abartılıyor ki; ister istemez beklentimiz olduğundan daha yüksek oluyor. Halbuki bu kitabı kendim görüp beğensem ve alsam çok beğendiklerim arasında yer alabilirdi. Ama o kadar abartılı yorumlar okudum ki o yüzden beklentimi karşılamakta yetersiz kaldı. Kitabın konusu ilgi çekici ve farklıydı. Ama fazla uzatılmış. 800 sayfa yerine 550-600 sayfa sürseydi daha akıcı ve kolay okunabilir olurdu. Bazı kısımlar gereksiz detaylarla doluydu. Dunning ve Oswald'ın hayatının detaylarına bu kadar yer verilmesine gerek yoktu bence. Esas konudan bağımsız hayatlarıyla ilgili çok fazla detay vardı. Jack'in sahneye koyduğu bir tiyatro oyunu bile detay verilerek anlatılıyor. Esas olayda zaten kitabın son 100 sayfasındaydı. Beklediğim kadar aksiyon da içermiyordu. Yani kitabın başından, sonundan ve Sadie ile tanıştığı kısımdan 100 sayfa okuyan birisi ortalama bu 300 sayfa ile kitabın tamamına hakim olabilir. Kitapla ilgili ikinci hayal kırıklığım ise Sadie ve Jack aşkıyla alakalı. O kadar çok "Ah.. Sadie..." içerikli yorumlar gördüm ki... Üstüne de yazarın kendi yazım tarzının dışına çıktı kendinden beklenmeyecek şekilde duygusal bir roman olduğuna dair. Haliyle bu ikilinin aşkıyla ilgili beklentilerim çok yüksekti. Ama beklediğim kadar duygusal bir aşk ilişkisi yoktu. Benim gördüğüm daha yüzeysel bir aşk. Bu ilişkiyi bu kadar abartanlar hayatında hiç aşk hikayesi okumamış olsa gerek... Kitabı tavsiye eder miyim; evet. Büyük bir şevkle mi; hayır. Kitaba bir şekilde denk gelen, fantastik, zamana yolculuk konulu, içinde aşk barındıran orta tempolu bir kitap okumak isteyen okusun. Dizisini izleyeceğim. İlk defa bir kitabın dizisiyle alakalı beklentim kitabın kendinden daha yüksek.
Alıntı
22/11/63Stephen King · Altın Kitaplar · 20214,192 okunma